Alla inlägg den 7 januari 2011

Av Eve - 7 januari 2011 16:11


Näe, det är inte speciellt gott med honung i teet. Men det gör gott för en rosslig hals. 

Av Eve - 7 januari 2011 11:00


Var riktigt kul att träffa I igen i onsdags. Tror det var nästan exakt ett år sedan vi sågs sist. Det hinner hända en del. Och kul att vi fortfarande har kontakten ibland, trots allt. Vi har känt varandra sedan skolstarten. Gick i samma klass under hela grundskoletiden. Drev varandra till vansinne under högstadiet. Vet inte om jag kan säga att vi är jättenära vänner längre, men samtidigt så känns det ändå avslappnat när vi väl ses. Som att vi inte bryr oss så mycket, vi känner ändå redan varandra såpass bra att vi vet var vi har varandra. Tror jag åtminstone. Och jag hoppas det får fortsätta vara så. 


Även intressant, pratade om söndagsångest, och att man (vi) ändå sedan vi var små i regel inte tyckt jättemycket om söndagar och fortfarande inte gör det. Dagen innan man måste gå tillbaka till skolan, ångest över det och över allt man borde ha gjort under helgen (i mitt fall alltid pluggat eftersom jag i regel inte gjort det tillräckligt under veckan utan hittat på en massa annat istället). 


För övrigt har jag lite dåligt samvete över de vänner jag inte träffat det här jullovet. Åker ner på lördag igen. Var ju visserligen en del dagar till som var möjliga, men kände att det räckte med tre dagar i följd och träffa en massa människor. Ibland är det faktiskt skönt att bara gå omkring i mjukisbyxor och slöa hemma också. Framförallt över S, eftersom hon hört av sig och sagt att hon velat ses. Hade varit kul att träffa SG och V också, men de ha å andra sidan inte hört av sig (och jag har inte hört av mig till dem hlr) så där har jag inte dåligt samvete iaf. Och jag kommer ju alltid hem nån helg framöver. Hade från början tänkt att åka hem igen redan till nästa helg, innan skolan börjar på riktigt, men få se hur jag gör med det...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards