Alla inlägg den 4 januari 2011

Av Eve - 4 januari 2011 23:46


Saker som intresserar mig för tillfället: Konsumtion. Miljö. Genus. Könsroller. Och de allestädes fortfarande närvarande även om de hamnat lite i skymundan: Inlärning. Minne. Religion(skritik). 


Med kanske på alla korta inlägg kanske jag borde begagna mig av twitter istället. 

Meh

Av Eve - 4 januari 2011 23:08


Har så mycket jag skulle vilja skriva, berätta, resonera kring och komma till insikt om (genom att skriva). Men det knyter sig, jag hittar inte orden. Det är för många tankar på en gång som måste ut. För många ord som vill bli skrivna. Istället skriver jag inget. Tror jag ska prova på papper och penna ett tag istället...


Vad det är jag egentligen vill/tänkt skriva om men inte får ur mig:


- Vem klär jag mig för?

- Jag skiter i isbjörnarna

- Ränta, lån och konsumtion: eller varför jag världen är påväg åt helvete (Så går det när man ser dokumentärer på youtube (Money as Debt))

- Att gå ut eller inte är inte längre frågan. Frågan är hur man ska stå ut

- Miljövänligt leverne: mina första stapplande steg

- Mat 2011: Halvt om halvt och lite vegetariskt


Får se om det blir något skrivit på något av det...

Av Eve - 4 januari 2011 18:47


Tror jag suttit vid datorn en stund varje dag sedan jag kom hem (till Skövde) över lovet. Visserligen olika lång, men likväl varje dag. Så, på torsdag stänger jag ner och låter bli det helt, 24 timmars datorfasta. Perfekt tillfälle till att plugga på den där jädrans omtentan kanske...

Av Eve - 4 januari 2011 17:16


Jag pratar med barn på samma sätt som jag pratar med hundar. Huruvida det innebär att jag förmänskligar de senare eller förhundligar de förra låter jag vara osagt...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards