Alla inlägg under december 2010

Av Eve - 4 december 2010 13:39


Har klipptid inbokad den 22:e december, men just nu har jag lite beslutsångest över hur jag ska göra med den. Funderar på om jag skulle låta håret växa ut igen, har inte haft långt hår nu på ett par år. Men samtidigt, någonstans innerst inne, vet jag hur jag brukar ändra mig när det börjar bli långt och tråkigt och bara längtar efter att klippa av det. Och det kommer ju att ta sin lilla tid och låta det växa ut, minst sagt. Samt att det blir jobbigare att färga det själv...


     

Av Eve - 4 december 2010 11:02


Som en trotsig liten treåring, gräver jag ner hälarna i marken och vägrar röra mig ur fläcken (metaforiskt menat). Istället sover jag, längtar efter ett se om Sagan om ringen-filmerna och oroar mig för att möss har bosatt sig under diskbänken (men vägrar göra något som kan bekräfta detta). Således får jag inte mycket gjort. Borde skriva klart en rapport, översätta färdigt en engelsk text och skicka iväg en massa mail som borde ha skickats för ett par veckor sedan. För att inte tala och att gå till återvinningsstation och lämpa av all kartong och gamla batterier. Och städa badrummet. Istället gräver jag ner huvudet i sanden och låtsas som ingenting. Det löser sig väl alltid på något vis...

Av Eve - 3 december 2010 10:53


     

Av Eve - 3 december 2010 09:10


Två hemtentor framöver, varav jag inte kan den ena. Phonetics, hur man skriver uttalet av engelska ord, i sig en bra kunskap men jag får bara inte in vokalljuden. Det går inte, jag hör ingen skillnad på dem och kan inte avgöra vilken det ska vara. Det går inte. Och inte har jag tid att plugga på det heller, även om jag nu trodde det skulle hjälpa (vilket jag inte tror). Efter det kommer översättningar, betydligt enklare men även det måste få ta sin tid. Så man (jag) inte glömmer att sätta ut genetiv s:en på rätt sätt med ' och sådana saker.


Hållbart byggande, projekt och tenta. Projektet ingen fara, det har flytit på bra och vi har inte så mycket kvar känns det som, mer än att läsa igenom det, rätta lite småfel och sätta ihop det. Men frågan är ju när jag ska få tid att plugga inför tentan? Det känns en aning hopplöst.


A & T kursen ska vi inte prata om. Först problemet med att få klart modellen i tid, har delegerats till A & S, A blir nog inga problem, S däremot är ett mycket osäkert kort... Ändringar hit och dit, det viktigaste är att bli klar, inte om det är snyggt eller inte. Själv är jag bara otorligt trött på det och på hela idén med grupparbeten. Om HB är ett exempel på ett bra grupparbete, så är A&T ett exempel på hur det grupparbete inte bör gå till. Och på det, deluppgift 4 som väl i sig inte är så svår men väldigt luddig. Och sedan på det ev. en deluppgfit 5, som det är mening ska vara stressig, då man tydligen ska visa att man klarar av att jobba fort och få klart saker under stress (vad tror de vi har gjort hitills undrar jag bara, hela förra våren och den här läsperioden har inte innehållit mycket annat än stress).


Så kanske inte så konstigt att jag mest har lust att lägga mig ner och sova bort alltihop. Jag vill inte, orkar inte, hatar det. Men ändå sitter jag här i skolan, från åtta och framåt till lunch, för att sedan åka hem och sitta lite mer där. Jippie. Not.


     

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards