Alla inlägg under december 2010

Av Eve - 22 december 2010 23:42


För egen del, med fokus på ekonomi & miljö? Tål att tänkas på. Och kanske nyttighet. Får fila på lite mer konkreta planer. Godisuppehåll är dock givet (blivit lite för mycket av det goda det senaste och julen lär ju inte bli bättre...)


Och sedan vore det ju trevligt med en tatuering och en resa utomlands (Italien eller Spanien kanske?)

Av Eve - 22 december 2010 23:31


Blev utmanad av Anniz för ett tag sedan (bättre sent än aldrig):


Berätta fyra sanningar om dig själv:


-Jag är ateist

-Jag är konflikträdd

-Jag är i regel inte bra på att slutföra saker, utan börjar på en massa saker för att snabbt tröttna på dem.

-Jag köper hellre böcker än kläder

Berätta 4 saker du gjort idag:

-Handlar julklappar
-Lånat böcker på biblioteket
-Ätit julmat
-Varit hos frissan

Berätta 4 saker du har på dig just nu:

-Mjukisbyxor
-Sockar
-Vit t-shirt med skotryck
-Lila huvtröja

Skriv ner 4 saker du hatar:

-Potatisgratäng
-November
-Att diska
-Konstruktionsteknik

Skriv ner 4,5 eller 6 personer du älskar:

Min familj, mina vänner & hundarna

Skriv ner 4 personer du utmanar


Alla som känner sig manade...

Av Eve - 21 december 2010 22:39


(Familjeförbannelse?) Igår när vi öppnade skåpet där vi förvarar mjöl & dylikt upptäckte vi att vi haft påhälsning av möss, som hade gnagt sig in i rågmjölspaketet. Idag när pappa kollade fällan på vinden så hade en mus fastand, förhoppningsvis den som redan varit inne här...  Kanske borde skaffa katt?

Av Eve - 21 december 2010 21:57


Kom hem till ett snöigt Skövde igår, en aningens mer snö än i JKP. Härute i obygden hade det gått att ta sig fram med spark, om man hade haft någon. Eller hundsläde, även om jag inte tror våra hundar hade varit så roade av det. Wilma är återigen hemma så de två små odjuren (läs fåren, sjukt mycket päls, ser inte ut som pudlar inte längre...) har sällskap av varandra också. Nog funkat rätt bra med Ebba själv ändå, har ju varit minst en person hemma hela tiden nästan sedan i september. 


Kallt idag, legat runt 12-13 minusgrader, sådär kul att vara ute i. Rotade fram ett par gamla termobyxor när jag skulle ut med hundarna ikväll (som luktade häst, haft dem och ridit i. Ljuva (om än kalla!) minnen det)). Varit inne i stan en sväng och köpt ett par julklappar, men blir en sväng in i morgon igen för att köpa ett par till, samt klippa mig. Och köpa hårfärg. Och det blev en sväng till biblioteket också för att ladda upp med lite böcker inför julen...

Av Eve - 20 december 2010 14:10


Sista tentan avklarad (gick okej, svarade på det mesta. Och körde uteslutningsmetoden på en fråga...), väskor packade (till bristningsgränsen (och plockade jag ändå ur ett par böcker...)), lägenheten städad (nåja, lite iaf). Väntar nu bara på att det ska bli dags att ta sig till tåget (går halvfem) och dra hem till Skövde & familjen över jul och nyår. Ska bli skönt. 

Av Eve - 18 december 2010 16:09


Förstår inte riktigt var den här hösten tagit vägen. Känns som om den bara försvunnit, nyss satt jag och sov på installationsföreläsningarna och nu är sista tentan om två dagar. Speciellt andra läsperioden bara gick upp i rök bland resor till Köpenhamn & Åland och stressande över att få klart kontorsbyggnaden. Allt annat har hamnat i skymundan och jag är inte säker på vad jag har gjort för övrigt. Ska verkligen bli skönt med jullov för att kunna återhämta sig på riktigt efter allt det. 

Av Eve - 17 december 2010 21:57


Spenderat dagen med att plugga framför allt. Inte för att det har känts jättebra, koncentrationen har verkligen inte funnits där men jag har försökt iaf. Får hoppas det går bra på tentan bara... Kvällen har spenderats med att tvätta, budgetera (räkna & summera utgifter...) & rensa ur lite kläder. Skulle behöva ett par dagar till i JKP eg. innan jag åker, för att hinna fixa en massa grejer, men får försöka göra så gått det går ändå. Har ju ändå inte så långt jullov...

Av Eve - 16 december 2010 23:05


Klarade tydligen min phonetics-tenta trots allt (bara 2,5 poäng ifrån ett VG t.o.m) Känns skönt att någonting går bra iaf och en stor lättnad att slippa göra om den. Bara att vänta på resultatet ifrån den andra hemtentan då, projekteten samt tentan jag gör på måndag. Och så CAD:en då...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards