Direktlänk till inlägg 31 december 2010

Mitt 2010

Av Eve - 31 december 2010 10:00


Hittade en lista hos Anniz:


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?: Åkte på (Ålands)kryssning
2. Höll du några av dina nyårslöften?: Tror inte jag gav några...
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?: Japp, L blev mamma till lilla A i januari. 
4. Dog någon som stod dig nära?: Nej
5. Vilka länder besökte du?: Danmark (Köpenhamn), Finland om Åland räknas (var ju aldrig iland men båten la ju till där iaf och det tillhör ju Finland så...)
6. Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?: Ett jobb (som har med min utbildning att göra).
7. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?: Någon av resorna kanske, antingen 8-9 nov i Köpenhamn eller kryssning 13-15 nov. 
8. Vad var din största framgång 2010?: Att jag överlevde studierna och faktiskt lyckades klara det mesta. Även om jag känner mig en aning misslyckad med en underkänd kurs, en underkänd tenta samt en ännu inte godkänd inlämningsuppgift. 
9. Största misstaget?: Att inte lägga ner mer tid på skolan. Eller kanske snarare att jämföra mig med alla andra som lägger ner mer tid på skolan och därför gör bättre ifrån sig än vad jag gör.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig?: Tror jag var förkyld en del i våras men har lyckats hålla mig hyfsat frisk i övrigt...
11. Bästa köpet?: Minns inte att jag köpt så mycket speciellt, förutom böcker då...
12. Vad spenderade du mest pengar på?: Hyra & mat
13. Gjorde någonting dig riktigt glad?: Det gjorde det säkert, svårt att komma ihåg allt bara... 
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?: Allt från HIM:s album Screamworks, en del Sonata Arcticalåter och kanske den här.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?: Vet inte riktigt. Har varit mer stressad, lackat ut fler gånger på idiotiska lärare men samtidigt har jag nog mått bäst på många år.
16. Vad önskar du att du gjort mer?: Tränat. Hört av mig till vännerna.
17. Vad önskar du att du gjort mindre?: Skjutit upp saker. Bättre att ta itu med obehagliga saker direkt än att skjuta upp dem och gå att ha ångest över dem.
18. Hur tillbringade du julen?: Med familjen i Skövde
19. Blev du kär i år?: Nja, det kan väl diskuteras. 
20. Favoritprogram på TV?: Lyxfällan, Location, Location, Location, En plats på landet, Grand Designs, Top Gear
21. Bästa boken du läste i år?: Vi måste prata om Kevin - Lionel Shriver samt The Scar - China Miéville
22. Största musikaliska upptäckten?: Sonata Arctica
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?: Minns inte vad jag önskade mig eller vad jag fick
25. Något du önskade dig men inte fick?: Som sagt minns inte
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2010?: Minns inte men tror jag var hemma i Skövde hos mina föräldrar...
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?: Mindre stress i skolan = en mer human arbetsbörda. Att ha fått konstruktionsuppgiften godkänd.
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2010?: Bekväm
29. Vad fick dig att må bra?: Vänner, familjen & hundarna. Musik
30. Vilken kändis var du mest sugen på?: Skulle tro att jag dreglat mest över VV och Jay men eg. vill jag inte "ha" någon av dem. 
31. Vem saknar du?: Saknat vännerna som varit utomlands under hösten. 
32. De bästa nya människorna du träffade?: Vet inte om K & E + K(F) räknas som nya med tanke på att vi gått i samma klass i tre år, men det är först i år som jag börjat prata med dem så (vi är väl drygt 100 st i klassen så jag vet inte ens vad alla heter)...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

30

Av Eve - 15 maj 2017 20:28

  Känns inte som det är så stor skillnad mot 29 än. Haft en bra helg med besök av delar av familjen samt övernattning i Brösarp sön-mån. Vandring, lite spa och trerätters middag. Hundvänligt ställe så Spiridon fick vara med han också, även om han f...

Av Eve - 27 januari 2017 18:06

  En stor del av januari har redan gått, men bättre sent än aldrig. Tänkte i går köra månadsutmaningar, en grej per månad att undvika eller lägga till. Började i januari med en månad utan sötsaker, vilket har gått okej men sötsuget har inte försvun...

Av Eve - 3 januari 2017 17:45

  Efter att ha försökt prata engelska idag insåg jag hur totalt kass jag är på det. Min hör- och läsförståelse är ganska bra, men när det gäller att tala så låser det sig totalt. Visserligen är facktermer inom mitt yrkesområde något som är skitsvår...

Av Eve - 31 december 2016 17:15


      Julstädning och julpyntande, varit på julbord med jobbet, varit och kikat på handbollsem (gruppspelsmatcher, Ungern-Montenegro samt Danmark-Tjeckine) vilket var jättekul, sett Malmö Lucia på stortorget (stämningsfullt med kylslaget), var...

Av Eve - 24 december 2016 08:00

         

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards