Alla inlägg under september 2010

Av Eve - 20 september 2010 22:23


Faktiskt lyckats vara rätt så effektiv idag. Uppe i tid i morse, iväg och handlade på förmiddagen, och sen suttit hela eftermiddagen och pluggat. Fixat veckans engelskaövningar samt suttit lite med instuderingsfrågorna i installationsteknik. 


I övrigt något besviken över valresultatet. Men det är som Martin brukade säga, människor är idioter. Vissa bara lite mer eller mindre än andra. 

Av Eve - 19 september 2010 20:53


  Jag hade planer på att få något gjort den här helgen. Men det gick som det brukar. Ju mer planer, desto mer tid att spendera med att göra annat. Därför har jag de senaste tre dagarna mest läst. Över 1500 sidor. Eller tre utlästa böcker, och två andra påbörjade. Jag antar att jag borde lära mig någon gång, att inte sätta mig att läsa medan jag äter frukost, om jag planerar att få något gjort under dagen. För då är det kört. Efter teet är uppdrucket, och frukost egentligen får tänkas vara över, så blir det "bara en timme till". Och sedan tanken, "jag tar tag i det efter att jag ätit lunch". Och sedan drar det iväg, lunchen blir sen, och inget blir gjort. Men nu får det vara nog. Bokförbud nästa vecka känns som en bra idé, om än kanske något svår att upprätthålla. 

Av Eve - 17 september 2010 10:28


CD:on har rea för tillfället, och jag hittade lite jag skulle vilja beställa:


          


Men det får nog vänta lite. Men kanske så, får ju faktiskt lön om drygt två veckor...

Av Eve - 17 september 2010 09:53


Drömt underliga drömmar i natt, först om prostitution och misshandel, sedan om I och om att vi skulle köpa garn i någon underlig butik i Jönköping, där halva golvet var av gräs. Och jag var förkyld och funderade på att köpa med mig nåt naturläkemedel men inte hittade något där. För att sedan när vi letade garn, bli utstirrade av en hel grupp med barn och föräldrar som sa att de inte hade något bra garn här, men att vi skulle prata med någon som var ledare för någon grupp där deras barn gick. 


Planer för idag är annars att ta sig ner till biblioteket och förtidsrösta, ta en sväng förbi skolan och se om jag kan lämna in en komplettering, samt ev. kolla lite på vilka andra platser som finns inom Europa inför våren (utlandsstudier), om det nu inte blir så att jag kan skriva mitt examensarbete. För jag vill verkligen bort, och jag tror att jag behöver det. Jag behöver det att se fram emot. Sedan blir det till att sitta med engelskan, särskilt som jag skitit i att vara med på seminariumet idag. Och laga lite mat skulle väl vara en bra idé. 


Sedan vore det ju trevligt om jag kunde få lite lästid också. Och träna borde jag göra. Och sedan är det ju Idol ikväll vid åtta också... Kanske inte så underligt att dagarna bara verkar gå fortare och fortare nu för tiden...

Av Eve - 16 september 2010 16:44



För att jag någonstans, åtminstone i teorin, tror på alla människors lika värde. Och att islam i sig inte är ett hot mot vårt land. Mer än religion i allmänhet då, då jag anser att jorden skulle bli en bättre plats om vi kunde utrota all religion. 

Av Eve - 16 september 2010 09:02


  Har egentligen inte varit nöjd med mitt hår sedan jag var hos frisören senast. Eller ja, vänster sida, den korta var okej. Höger, eller den med längre år helt åt skogen. Och jag ångrade verkligen att jag lät frisören tala mig in i att ha lite längre hår på den sidan, "det kan väl vara skönt, att ha kort hår fast ändå inte". Eller inte. Och jag har mest bara gått och stört mig, och ångrat mig och velat klippa det kortare, men varit för snål för att gå till frisören igen. Och nu på morgonen fick jag panik, håret blev inte bra hur jag än gjorde. För långt för att det ska kunna stå upp, får platt, för oredigt för en slät frisyr. Så jag tog saxen och klippte, stående framför badrumsspegeln. Nu är det säkert alldeles ojämn, och om någon frisör ser det så ryser det säkert. Men det är mer som jag vill ha det, och det räcker för mig. För tillfället i alla fall. 


Av Eve - 15 september 2010 21:13


Det är underligt, gårdagen var ett riktigt lågvattenmärke, då jag vadade i självförakt och självömkan upp till halsen. Idag har däremot varit en riktigt bra dag. Och jag vet inte vari skillnaden ligger. Jag har faktiskt ingen aning överhuvudtaget, då dagarna inte sett så olika ut. Men jag är tacksam över det likväl. För kvällen igår var hemsk. 

Av Eve - 14 september 2010 12:28


Just nu känns det som om det är lika bra att jag är kvar i Sverige och går klart min utbildning istället för att ta en termin utomlands. Det blir inget Mexiko, då det är oroligt i Monterrey skola avråder ifrån att åka dit. Jag vill således inte ta den chansen. Vore dumt, det kan ju hända något, även om det som är där nu inte märkt av det nämnvärt. 


Då uppkom frågan om att göra examensarbete utomlands. Men i nuläget känns inte det heller som om det kommer gå, var uppe och pratade med en lärare förut och blev något uppgiven efter det. Problemet är också lite det att jag inte vet vad exjobbet innebär, vi har inte fått några uppgifter om vad det ska innehålla och vilka krav som ställs på det, sett till val av ämne. Och jag vet inte vad jag ska göra, vad jag borde göra etc. Då är det också svårt att ta reda på om det går att göra examensarbete utomlands.


Och just nu vill jag verkligen inte förlänga min utbildning ytterligare ett halvår som jag tänkte från början. Jag vill bli klar till sommaren, så jag kan börja söka jobb och få göra något annat. Är trött på att gå i skolan just nu, och drömmer om att börja mitt liv "på riktigt", långa arbetsdagar till trots. Och jag vet inte om jag kan motivera mig själv till att komma hit igen till hösten, pendla och bo hemma hos mina föräldrar bara för att jag har examensarbetet kvar att göra. Och då känns det nästan lika bra att skita i att åka utomlands. 


Och vidare så ligger troligen en av mina kursböcker som jag beställt från adlibris och väntar på mig på mitt utlämningsstället. Adlibris  tycker jag ska gå dit och be dem leta reda på paketet åt mig, då de p.g.a tekniska problem inte kunnat skicka ut någon avi. Jättebra idé eller hur, känns ju som om det skulle gå på fem minuter att leta i genom hundratals paket. Ibland undrar man hur det tänker. Helst skulle jag velat ha boken förra veckan, men nu känns det inte som om jag kommer få tag i boken alls, då den för övrigt är slutsåld. Visserligen säljs den via skolan, men de har ett begränsat antal, och då jag trodde jag skulle få min bok har jag inte anmält intresse att köpa ifrån skolan. 


Så just nu är jag uppgiven, förbannad och besviken. Hade det inte varit så jobbigt att städa upp efteråt, hade jag slängt tallrikar, glas och koppar i golvet, för den underbara känsla av att har gjort sönder något, vilket skulle kunnat lätta frustrationen. Men det gör jag inte, utan sittter här och väntar på att klockan ska bli ett så jag kan ringa adlibris och höra hur de tänker egentligen. Och bara jag lugnar ner mig, så kan jag väl börja fundera lite över examensarbeten, och kanske, kanske löser sig det med. 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards