Alla inlägg den 22 september 2010

Av Eve - 22 september 2010 19:29


Varit otroligt trött hela dagen. Skyller på grannen, och väggar som inte uppfyller BBR:s krav på stomljudsisolering. Skulle tippa på att vi pratar 44 snarare än 53 dB som det borde vara. Hur som helst, så hör jag när han pratar (även om jag inte hör vad han säger), och i natt grälade han med någon. Då är det inte alltid lätt att sova.


Sedan vaknade jag mitt i en dröm, vi hade fått ett larm och var påväg ut till någon (jobbade i hemtjänsten igen, denne gång dock med S & R). Fick aldrig veta var vi var påväg, för mitt i det så ringde larmet på mobilen. Något störande. 


Haft första övningstillfället i ArchiCAD idag, vilket var något frustrerande. Egentligen är det nog inte så svårt, men jobbigt innan man kommer in i det. Och sen stör jag mig på att jag inte kom ihåg någonting, trots att jag faktiskt jobbade lite i det när jag pluggade i Luleå. Ritade ju faktiskt upp (och inredde) en sommarstuga (komplett med stuprännor, vilka jag ritade i 3D, vilket det nog inte var mening att jag skulle göra. Men det gick det med). Så jag borde ju ha kommit ihåg något i alla fall. Det enda, var att jag kände igen hur programmet såg ut när man öppnade det, med de färdiga elevationerna som finns, våningsplanen etc. Men det blir väl bara till att lära sig det på nytt. Tror jag ska knata bort till skolan på fredag eftermiddag dock, och få lite hjälp till med övningsuppgiften, det kan nog vara bra. 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards