Alla inlägg den 6 juni 2010

Av Eve - 6 juni 2010 22:21


Var på inflyttningsfest igår hos S & V. Roligt att komma dit och se lägenheten, de har fått det riktigt snyggt, framföra allt köket var riktigt härligt. S&T kunde inte komma, vilket var lite trist då det bara var J förutom mig och S:s vänner. Men det blev i slutändan lyckat ändå, med lagom mycket folk, trots en något stel inledning. En del gammalt smaskigt skvaller, ännu mera skratt och en strippande S.


Kombinationen av en flaska vin, en mojito och två små whiskey (Jameson) var lyckad (även om jag idag mått som jag förtjänat. Dock helt klart värt det! Och jag finner en viss tröst i att S troligen mått ännu sämre). En liten tur i rutschkanan togs, efter en hinderbana för att komma upp dit. Kul att träffa S igen också, en kille jag läste biologi och kemi ihop med på Komvux och som snart är klar med sin utbildning (skulle lämna in sitt examensarbete idag). Tänk, hade jag börjat läsa direkt på min utbildning efter gymnasiet hade jag varit klar för längesedan. Eller efter Komvux med för den delen, då hade jag varit klar nu. Inte mycket att göra åt nu dock, är nog ändå till det bästa att det blev som det blev.


När mörkret började sänka sig över staden drog vi till Husaren, efter att ha tappat bort hälften på vägen (de som åkte taxi). Trevligt, mycket folk och lagom varmt (utomhus, inomhus var temperaturen något för hög). Sprang på båda systrarna L&M. Hälsade på brorsan som jobbade. Nobbade en kille som bjöd upp mig till att dansa bugg med orden "jag dansar bara salsa". En inte särskilt intelligent lögn. Fick sällskap halva bussresan hem, av S, V & J. Åt nattmat och gick sedan och la mig. 


Idag har jag mest sovit, slöat, läst och sett Söderling förlora mot Nadal. Livet är ändå rätt härligt ibland, trots allt...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards