Alla inlägg den 6 maj 2010

Av Eve - 6 maj 2010 19:09


- Sitta i skolan och plugga. De två timmarna jag satt idag (utöver schemalagda) fick jag mer gjort än de fem timmar jag satt i tisdags. Kändes det som i alla fall.


- Sluta ha dåligt samvete över att min planering spricker och jag inte pluggar så mycket som jag hade tänkt och känna att jag måste plugga mer någon annan dag istället. Om planeringen alltid spricker, var den kanske inte realistisk från början?


- Ta itu med de dåliga ursäkterna jag har för att inte bege mig till skolan när jag ska plugga. Som: det är jobbigt att ta sig dit. Nej, det är det inte. Med buss går det fort, till fots tar det längre tid men är billigare och ger motion, med cykel är det visserligen lite jobbigt, men det gör motion och går fortare än att gå eller ta bussen. Men jag vill inte. Nehej, och? Vem skulle göra det åt dig menar du? Du har ändå valt att göra det här, så du får faktiskt skylla dig själv och sluta klaga. 


På så sätt ska jag nog lyckas klara av de närmaste veckorna innan sommarlovet också, motivationsbrist till trots...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards