Alla inlägg den 11 april 2010

Av Eve - 11 april 2010 14:52


Jag är inte överdrivet bilintresserad. Visst, finner jag, liksom S, en underlig njutningskänsla av att inandas den avgasförorenade, varma, tunga luften genom ett öppet bilfönster, på en cruising. Men mina kunskaper på de områdena, sträcker sig inte längre, än till att göra skillnad på en fint iordninggjord bil och en sliten skitbild som egentligen inte har där att göra. Moderna bilar är bra, så länge de funkar och inte behöver tankas. Och är billiga, lättparkerade och lättkörda. Bilmärken och årsmodeller är inget jag tänker på, och det är ingen idé att försöka dra med mig i en diskussion rörande sådana saker, jag är helt enkelt inte intresserad. 


  Men, "TopGear" är ett av de roligaste programmen som går på tv just nu, även om det framför allt kan sägas beror på programledarna och diskussioner, gräl och debatter, och framför allt humor som visas upp. Jag är fortfarande inte ett dugg bilintresserad, och det som sägs om tekniska kvalifikationer och jämförelser mellan årsmodeller från bilmärken går mig förbi. Men för mig är inte det viktigt, för mig finns det andra behållningar av programmet. Det får mig att skratta så jag gråter, när jag sitter där i tv-soffan, och jag begär inte så mycket mer. 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards