Alla inlägg under mars 2010

Meh

Av Eve - 26 mars 2010 01:05


Blir troligen underkänd på tentan jag gjorde idag. Misslyckades helt på räknedelen, eftersom jag inte förstod en av uppgifterna (totalt 6 poäng på den). Kanske lika bra det, allt kan ju inte gå vägen hela tiden heller. Den här våren är uppenbarligen inte turen på min sida, först en underkänd CAD-uppgift (som jag fortfarande inte gjort färdig och lämnat in), nu den här och sedan kanske också projektet om jag inte lägger på ett kol snart. Som sagt, vem behöver sömn?...

Av Eve - 25 mars 2010 22:32


Ska träffa S och M vid nio i morgon så budet just nu är att projektet behöver vara mer eller mindre klart till dess, färdigt att fylla i text, plotta och skriva ut. Dock har det gått otroligt segt med det. Gårdagen gick till spillo, eftermiddagen idag gick inte heller nåt vidare. Satsar på att vara klar till fyra iaf, så kanske det blir två timmars sömn. Eller kanske ska skippa det helt, vem behöver sova? Och nej, det är inte ett dugg synd om mig, det är självförvållat. Förhoppningsvis har jag lärt mig en läxa efter det här iaf.

Av Eve - 24 mars 2010 22:14


Jo, det råkar ju vara så att jag har en tenta i morgon och ett projekt som jag ritar i AutoCAD och måste ha klart till på fredag för att hinna skriva ut ritningar till på måndag. Så, vad har jag då spenderat eftermiddagen med att göra? Alternativen är som följer:


1) Varvat cad-ritande med pluggande inför tentan.


X) Endast cad-ritande, med korta avbrott för att ta en välbehövlig promenad och dricka en kopp te i soffan


2) Läst ut en bok, ätit salta pinnar och chokladpudding med banan.


Självdisciplin någon?...

Av Eve - 23 mars 2010 16:05


Två tentor avklarade, söndagens tenta i arkitekturhistoria gick sämre än väntat, med blir nog godkänd iaf vilket är det viktigaste, dagens gick helt okej även om det kändes som om det var för lite tid, hade velat ha en timme till att fundera över vissa frågor och så. Men man kan inte få allt. 


Sitter nu och ritar planlösningar och krånglar. Det går sakta, sakta och jag förstår inte hur jag ska hinna med att ha allt klart till på fredag. Särskilt inte som jag helst av allt bara vill sätta mig i soffan och läsa klart boken jag började på igår. Men på nått sätt får det faktiskt se till att lösa sig. 

Av Eve - 19 mars 2010 23:15


Eller nåt sådant. Även om jag inte får något gjort. Varvat med att skriva en sammanfattning över arkitekturhistorians tentor idag satt jag och kollade på Asterix (tecknade) avsnitt på youtube. Produktivt värre. Nåväl, roligt var det iaf. Måste ev. se till att komma hemifrån i morgon och iväg till skolan så jag får något gjort. 


Mitt liv blir inte roligare än så här just nu. 

Av Eve - 18 mars 2010 08:21


  

  

  

Av Eve - 17 mars 2010 22:07


Än kan jag inte ana slutet på det här. Pluggar och pluggar, och även om paniken över arkitekturhistorian har lättat något, så har den ersatts av projektpanik. Men, det får väl lösa sig. Sen börjar motivationen vackla, jag har helt enkelt inte lust att lägga ner den tid som krävs. Och till råga på allt så har jag ju en inlämning jag blev underkänd på förra terminen, som jag måste göra om och lämna in igen. 


På plussidan då, kommer det faktum att det är plusgrader. Och att snön och isen till slut börjar smälta bort från gångvägarna. Det kanske blir vår nån gång i år också. 

Av Eve - 16 mars 2010 16:52


Spenderat dagen i skolan och suttit och pluggat med M och S. Känns mycket bättre nu, även om jag har dåligt samvete över att jag skippat ena redovisningen. Borde egentligen gå dit, till övningstillfället i morgon, och prata med lärare men jag orkar inte bry mig, är så mycket ändå nu. Skiter ärligt talat i om jag bara får en trea, jag orkar bara inte lägga ner mer tid på det. Och det känns ändå inte som om det är någon idé, det jag gör blir ändå inte tillräckligt bra. Får komma igen till nästa termin istället, känns lite som om luften gått ur mig. Ska bara lyckas ta mig igenom det kommande två veckorna nu, sedan blir det säkert bra. 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards