Alla inlägg den 14 februari 2010

Av Eve - 14 februari 2010 22:53


Sällar mig till skaran som tröttnat på vintern och vill ha vår. Nu. Helst igår. Tänk vad skönt att slippa mössa, vantar och stora klumpiga jackor, slippa åka buss för att istället kunna cykla, utan att vara rädd för att halka på is och slå sig fördärvad. Kan det inte räcka med snö, elak blåst och farlig is för den här gången?


      


         

Av Eve - 14 februari 2010 21:05


En alla hjärtans daglåt. Fortsätter på gårdagkvällens tema: (Nej jag är inte bitter. Inte speciellt mycket iaf).



Enough about you, let's talk about me
My ego refuses to hear or see
To be distressed by your reality

Don't give a fuck about you, it's all about me
I know I control the struggle to be pseudo-free
to keep loss at arms' length
to make you bow and bend

So come and get me babe
Come invade my mind
Chew and tell me what my shit tastes like

So come and take me babe
Are you of my kind?
Laughing in denial when the end is nigh

Enough about you, let's talk about me
My disastrous lies will make you bleed for me
And I will lure you into my reality

Don't give a fuck about you, it's all about me
For I am the big star and you're just a wanna-be, wanna be

with me
Keep your love at arms' length
Can't make me bow and bend

So come and get me babe
Come invade my mind
Chew and tell me what my shit tastes like

So come and take me babe
Are you of my kind?
Laughing in denial when the end is nigh

So come and get me babe
Come invade my mind
Chew and tell me what my shit tastes like

So come and take me babe
Are you of my kind?
Laughing in denial when the end is nigh

So come and get me babe
Come invade my mind
Chew and tell me what my shit tastes like

So come and take me babe
Are you of my kind?
Laughing in denial when the end is nigh  

Av Eve - 14 februari 2010 10:16


Som dock försköts lite då jag av någon underlig anledning tog sovmorgon. Onödigt, särskilt med tanke på att jag faktiskt somnade i hyfsad tid i går (vid ett). Troligen kommer jag få svårt att somna ikväll då istället. Operation vända dygnet rätt igen går inget bra. Särskilt inte med en veckas lov nästa vecka, lär ju inte göra saken bättre.


På något sätt ska jag under dagen lyckas få in:

- fyra timmars pluggande. Satt ju med byggnadskissandet igår, även om det inte gick sådär superbra, men behöver nog lite tid att undermedvetet lösa problemen. Så blir till att läsa lite arkitekturhistoria och produktionsstyrning. 

- städa. Behöver dammsuga lägenheten och städa toaletten om jag ska vara borta en vecka. Mycket trevligare att komma hem till en nystädad än skitig lägenhet. Och det behövs städas...

- gå till biblioteket och lämna tillbaka böcker. Får inte låna om dem fler gånger. Elakt tycker jag, är ju inte alls så att jag har haft dem sedan december. Inte alls...

- packa för en vecka. Det blir till att släpa hem en del skolgrejer så jag kan få lite gjort under lovet också, en del böcker så jag har något att göra och sen vore det kanske bra att ha med sig lite kläder också. Ska försöka packa så effektivt som möjligt men vet hur det brukar gå, packar alltid för mycket.

- beställa tågbiljett. Blir en aning lättare att komma hem då. Är lite långt att gå. 


Bäst att ta itu med nåt av det då, ska ta och knata ner till biblan så snart de öppnar, vid elvatiden. Så får det andra följa efter på nåt vis. En sak jag inte ska göra är iaf att spendera hela dagen framför datorn. Får se hur det går...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards