Alla inlägg den 10 februari 2010

Av Eve - 10 februari 2010 21:21


  Sådär, hemma igen efter att ha sett Wolfman. Ingen höjdarfilm direkt, förutsägbar och med avsaknad av attraktionskraft mellan "kärleksparet" eller vad man nu ska kalla dem. Men vackra miljöer, troligen nyklassicistiska kom vi fram till (miljöskadade var det ja!). Fint filmat och med passande filmmusik. Duktiga skådespelare, även om karaktärerna saknar dynamik och inte utvecklas direkt under filmen (möjligen med undantag av Anthony Hopkins) utan håller sig till sina tilldelade roller. 15 års gräns, och det är förståligt, en hel del blod och inälvor och folk som spetsas på olika sätt. 


Kul att gå på bio i vilket fall, även om filmen kunder varit bättre. Lite kul att det kom in en anställd innan filmen och hälsade oss välkomna. Kan ha varit för att det var premiär (?) eller också kanske de alltid gör så i Jönköping, vad vet jag? Trevligt tycker jag iaf, kanske nåt att ta efter i Skövde... I morgon kväll blir det alltså Prinsessan och grodan (dock verkar det vara med svenskt tal, lite synd men det går ju det med...)

Av Eve - 10 februari 2010 13:57


Överlevde dagens redovisning, trots att vi båda var rätt så nervösa innan. Var ju ingen jättestor grej heller egentligen, och tror ingen av oss hade övat innan (vilket man alltid, alltid borde göra). Vi hade 15 min på oss, tror vårt tog knappt fem minuter. Med tillkommen kritik av Kajan, vilken dock inte blev överdriven, uppenbarligen var det godkänt. Det är f.ö nackdelen med att redovisa för honom, man får i regel väldigt mycket (konstruktiv) kritik. Såldes är det även en fördel. Men ibland är det enklare med någon som herr gammelbjörn som är enklare att ha och göra med och i regel inte har lika mycket att säga.


Välbehövligt med sovmorgon i morse var det iaf. Hade egentligen tänkt sitta och skissa på mitt projekt igår kväll, men var trött och hade ont i huvudet så jag såg på "Chronicles of Riddick" istället. Med de två följande biokvällarna är det här uppenbarligen en filmvecka. Helgen satsar jag på att det ska bli en kombinerad plugg-, städ- och musikhelg (nytt HIM-album).


För övrigt har jag uppenbarligen inte lärt mig något, beställ inte en skiva från USA om du vill ha den i tid (=releasedatumet). Den kommer aldrig i tid. Och limited editions är aldrig särskilt prisvärda. Tur att Spotify finns. 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards