Alla inlägg den 24 januari 2010

Av Eve - 24 januari 2010 21:31


Bloggen fyller ju för övrigt två år idag (håhåjaja, vad tiden går). Firar detta med en suddig bild på köksbordet, med en halvfärdig duk, frukt och en julklappskatt.


 


Närmare bild:


    

Av Eve - 24 januari 2010 19:27


Tonade håret i dag. Det är nu flammigt, högra nedre sidan är röd och virveln bakpå vänstersidan av huvudet. Resten är fortfarande en urtvättad rödbrun nyans. Varför är det svårare att tona håret själv än att färga det? Förra gången jag tonade håret var problemet åtminstone att det inte syntes, nu ser det bara dumt ut. Å andra sidan är jag bara student och har inga allvarliga åttaganden den här veckan, där jag kan se oseriös ut, så det kvittar. Behöver ju inte se bra ut i håret när jag går på föreläsningar.

Av Eve - 24 januari 2010 11:58


Det är konstigt, det är inte mer än en vecka sedan jag hade jullov, men det känns som evigheter sen. Det är som att jag redan glömt bort det, och det enda som existerar är den verklighet där skolan existerar, inget annat är verkligt. Jag är fylld av dåligt samvete över allt jag inte gjort, brevet jag inte börjat på, ansökningar som jag inte heller påbörjat och idéskisser jag inte jobbat med, beslut jag inte tagit. Beslut jag tagit, som att slösa bort gårdagen på att läsa, eller torsdagen på att sova och göra ingenting. Alla pengar jag gjort av med, och vill göra av med på tusen onödiga grejer, och mer nödvändiga som nya glasögon. Det här har inte varit någon bra vecka, mest fylld av ångest och en känsla av otillräckligthet. En grå veckan, en novembervecka såhär i januari. Det har inte varit många bra dagar. Och jag vet ärligt talat inte vad jag ska göra för att det ska kännas bättre. Jag drömmer om flykt, men inte heller där finns någon lösning, jag kan inte fly ifrån mitt samvete. Tusen saker att göra, ingen lust att göra något alls, ingen motivation till någonting.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards