Alla inlägg under december 2009

Av Eve - 21 december 2009 22:26


 


Nördigt är coolt :) Jo, jag vet att han inte finns på riktigt. Kanske lika bra, vill faktiskt inte flytta till USA. Men drömma kan man väl alltid göra? Och ja, jag borde sluta se på Criminal Minds.

Av Eve - 20 december 2009 12:04


Det händer inte så mycket här hemma. Spelar Sims, läser om Jesus och går promenader med hundarna, varvat med att lyssna på Winnerbäck och passa brasan. Ute är det snöigt och kallt, kan bara hoppas det håller i sig över jul, skulle vara första vita julen sen jag var typ sju eller nåt...

Av Eve - 18 december 2009 18:46


Hemma i Skövde igen då över jul och nyår. Redan  börjat störa mig på mamma och hennes negativism vad gäller utlandsstudier (eller att se problem/se realistiskt på utlandsstudier). Tror hon tycker bättre om min lägenhet än vad hon gör, trots att det är jag som bor. Nu gällde det problemet med vad som ska göras med mina möbler om jag säger upp lägenheten. Efter att ha tänkt igenom det, ser jag inte det som något stort och olösligt problem. Visst, jag kanske får göra mig av med/sälja soffan, loftsängen och den stora bokhyllan, men resten vore faktiskt inget större problem att frakta från JKP till Skövde, förutsatt då att de får plats i huset, men mycket av möblerna går faktiskt att plocka isär. Blir så arg på hennes negativism, istället för att låta mig se fram emot något måste hon dra fram problemen, långt innan nåt är definitivt bestämt och klubbat, jag har ännu inte ansökt om utlandsstudier, eller blivit antagen eller sagt upp lägenheten. Låt mig drömma en månad till, ska det vara så jävla svårt?

Av Eve - 17 december 2009 13:40



(Exklusive lösteer). Himla tur att jag inte bor hemma, pappa hade fått spader. Han förstår inte riktigt det här med att man vill ha lite variation på teet ibland. Men så är han kaffedrickare också.

Av Eve - 16 december 2009 17:57



Att hitta tillbaka igen, tänkt vad bra de är ändå, de gamla låtarna. Jag lyssnar på de välkända tonerna och sänder en tanke till Sonia, som en gång i tiden, förutom att fungera som min terapeut, även fick mig att upptäckta ny musik.


Annars känns det som om det är dags att dra vidare, jag tycker om min lägenhet, men i nuläget känns det inte överdrivet jobbigt om det blir så att jag säger upp den till sommaren/hösten om det blir utlandsstudier. Jag vill vidare.


Det finns så mycket annat jag vill göra, i nuläget drömmer jag om att fira in det nya året i en liten vindsvåning i Paris, eller en mysig timmerstuga mitt i de mörka norrländska skogarna (eller dalarna, det funkar det med) i minusgrader, med en muntert sprakande brasa och omgiven av tre meter snö.


Jag vill inte bli vuxen. Jag vill inte bli färdig med mina studier och vara tvungen att börja jobba för att betala av mina studielån, bara för att ta ytterligare lån för att köpa bostadsrätt eller hus. Jag vill vara ung och oansvarig, hanka mig fram på tillfälliga jobb i London eller Paris, förbättra min engelska eller lära mig prata franska, på riktigt och inte bara skolspråk.


Men det är inte riktigt jag, jag planerar saker, vill ha den tryggheten att veta vad jag ska göra den närmaste tiden, var jag ska bo och vad jag ska göra, hur jag ska få pengar. Morsans fel, hon är snäppet värre. Om jag håller mig borta hemifrån till våren och vägrar svara i telefon när nån hemifrån ringer så kommer det nog bero på det...

Av Eve - 16 december 2009 11:12


- Promenera ner till biblioteket och lämna tillbaka lite böcker (typ 10 st).

- Tvätta

- Städa

- Packa

- Betställa tågbiljett

- Diska

- Ringa mamma


Återstår att se ikväll vad som faktiskt blivit av...

Av Eve - 15 december 2009 20:39


 


Hade det kunnat sett ut utanför mitt fönster idag, om det inte varit för det faktum att trädet blev nedsågat nu i höstas :( Men mysigt med lite snö är det likväl, även om det inte var någon höjdare att gå runt i Jönköping idag på jakt efter en halogenlampa som Maxi (skitbutik) slutat sälja (vaddå inte lönsamt, jag köper den ju? Ibland. När det behövs). Det blåste kallt och ansiktet och öronen frös till is (det sista får väl dock sägas vara mitt eget fel som inte hade mössa, då jag inte tänkt promenera omkring så mycket. Och okej, för att jag inte ville förstöra frisyren (som dock ändå blev förstörd av vinden och snön. Framförallt vinden). Hedanefter väljer jag nog dock komfort (mössa) före frisyr.


Tentan gick nog helt okej för övrigt, en del jag var osäker på men det ger sig nog, bara jag blir godkänd så. Skulle jag vilja ha mer så är det ju inte världens jobbigaste tenta och göra om heller, ja tack till fler kryssfrågor :)

Av Eve - 15 december 2009 06:18


Uppe alldeles för tidigt idag, för att åka iväg och leta upp en sal jag inte vet var den ligger, där jag sedan ska göra tentan. Som väntat (nästan) blev det inget pluggat igår heller, utan jag nystade garnnystan och lyssnad på sommarpratarna i pod-radio. Hann avverka rätt många, alla de som jag kände igen och tyckte lät intressanta. Återstår och se om det har någon positiv inverkan undan tentamensskrivan men jag tvivlar på det.


Nu, frukost!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards