Alla inlägg under oktober 2009

Av Eve - 19 oktober 2009 19:38


Blev inte så många timmar i skolan idag, gick bara mellan 10-18 :) Näe, det var faktiskt inte så farligt, visserligen två föreläsningar, men med lunchen emellan, och sen CAD, vilket var lite genomgång men mest sitta och jobba själv och fråga om hjälp om man behövde. Så måndagarna blir nog inte så illa ändå. Överhuvudtaget blir schemat betydligt bättre än vad jag fasade för (eller så som det såg ut från början). Så går det när man går och klagar över hur synd det är om en själv.


Dock har jag kännt mig stressad idag, och det var likadant med B och S. Illa, med tanke på att vi satt under lunchen och diskuterade hur stressade vi kände oss, och då hade vi haft EN föreläsning, och vi har typ 8 veckor eller nåt kvar till tentan, även om vi har en del inlämningar under tiden. Tror det är att vi förväntade oss att den här läsperioden skulle bli mycket softare än förra, men att det inte verkar bli så, även om vi slipper att ha tre tentor i december. Och den där jädrans ingmeten kan bara gå och dö, är nog den som känns värst just nu, vill inte ha den :(

Av Eve - 18 oktober 2009 18:14


Varit iväg en sväng till A6 idag och köpt sådana nödvändiga saker som en pärm, ett kollegieblock och en korkskruv. Blev även en sväng till biblioteket där jag hittade ett antal intressanta böcker. Eftermiddagen spenderades med att baka bröd, och nu sitter jag och funderar på huruvida jag orkar med att äta någon ordentlig kvällsmat eller om det blir fil följt av popcorn. Det lutar åt det sista. I morgon blir det allvar av igen, sju timmar i skolan.

Av Eve - 17 oktober 2009 20:32


Spenderat dagen med mamma och en vännina till henne, M. De kom ner med buss i förmiddags vid 10, varefter mamma bjöd och på fika och vi sen gick runt på stan och kikade i affärer. Rätt kul att gå på stan med dem faktiskt, och måste erkänna att jag faktiskt hittar mer snygga kläder i lite mer "tantbutiker" som de gillar än inne på t.ex H&M och Gina. Blev inga köp för min del, lyckades hålla mig ifrån det. Var även inne i Sofiakyrkan och kikade, mäktigt värre. Liknande mer en katedral än en kyrka.


Efter att ha vandrat runt ett par timmar på stan gick vi hem till mig och jag lagade lite mat, vilken intogs till två flaskor vitt vin, nog för att göra att jorden började snörra fortare. Krånglade lite med SJ och försökte beställa biljetter och sen var de dags för dem att dra till tåget. En riktigt trevlig dag har det varit, blev även lite småprat med grannen när jag var inne för att låna en korkskruv.

Av Eve - 16 oktober 2009 17:58


Rastlöshet. Det är det som har präglat hela dagen idag, även om jag stundvis kunnat sitta still och läsa, bara för nöjes skull. Städat har jag gjort, dammat av det värsta från hyllorna och torkat av de dammigaste listerna, torkat stolar och dammsugit golvet, skurat toaletten etc. Men jag har svårt att sitta still, svårt att ta det lugnt, trots att jag vet att det är okej, jag har ingenting rörande skolan som behöver göras, ingenting jag skutit upp som jag måste ta itu med. Men det känns så, och jag kan inte sitta still och ta det lugnt, för det dåliga samvetet smyger sig på, säger att jag borde göra saker som måste göras, utan att specifiera vad dessa saker är. Jag finner ingen ro.

Av Eve - 15 oktober 2009 18:27


Då var alla tentor över då. Dagens gick väl inte jättebra den heller, hade siktat in mig på en femma från början, men efter lite trixande och felräknande får jag nog vara nöjd med en fyra, inte för att det är fy skam det heller förstås. Och jag behöver eg. bara betygen om det blir frågan om utlandsstudier/vidarestudier, så det spelar inte så stor roll. Nu blir det ledigt i tre dagar, morsan med vän kommer ev. ner en sväng på lördag, och sen kör allt igång igen på måndag. Med nya kurser och nya läromål. Ingen mjukstart där inte, 10-19 direkt, jag jisses...

Av Eve - 14 oktober 2009 18:15


Otroligt kallt att cykla idag, trodde jag skulle frysa till is när jag kom över Munksjöbron. Och så mötte jag en brevbärare som cyklade i shorts, vid teaterrondellen, snacka om att vara galen. Det märks att det är höst på riktigt nu, de har börjat blås, en vind som skär genom märg och ben och gör en genomfrusen. Nackdelen med att bo vid vatten antar jag, sånt man får stå ut med.


Fasar lite inför morgondagen, har inte tentan förrän vid fyra, och har alltså hela dagen på mig att gå och vara nervös inför den. Inte för att det finns anledning till det, gjort två gamla tentor idag, och de gick bra så det känns bra inför i morgon. Men ändå, själva väntan är jobbig, jag vill ju bara ha den gjord och över. Har varit lite jobbigt med det den här tentaperioden, har bara att tentor mitt på dagen eller på eftermiddagen. Föredrar morgontentor, dels för att jag känner att jag är som mest på hugget då, men framför allt för att man då slipper gå och vänta flera timmar på att få göra den och man har mindre tid att bli nervös. Men det är ju inget jag kan göra något åt i vilket fall.

Av Eve - 13 oktober 2009 19:44


Hade tvättid idag vid 5. Tänkte på det tjugo i fem, att snart får jag se till att plocka ihop kläderna och gå bort, men samtidigt är det dumt att ha för bråttom, ifall personen innan inte hunnit bli klar. Kom jag ihåg att gå bort sen? Nepp, det föll mig helt ur minnet, jag satte mig och läste istället. Kom inte på det förrän nyss, när jag flyttaden undan lite kläder medan jag letade efter något annat. Smart värre.


Annars, så försöker jag komma på boktitlar elle författare, böcker om en kvinnlig obducent som jag läste för några år sedan. Är inte riktigt säker på när, men eftersom jag lånade dem av R (vilket jag är rätt säker på att jag kommer ihåg rätt), så måste det varit innan jag började högstadiet. Alltså för ca 10 år sedan. Lycka till att komma ihåg det menar jag. Det finns en liten chans att jag har titlarna uppskrivna, började ju med att skriva ner böckerna någonstans i den vevan, men även det är osäkert, och i vilket fall så har jag det inte här i lägenheten. Så det är nog rätt kört. Stör mig dock på det, eftersom jag hade velat läsa om böckerna nu. Rynkar på näsan


edit: Hm, jag undrar om det skulle kunna vara de här jag tänker på...Kan ju i vilket fall inte skada att kika förbi biblioteket i morgon och kolla...


edit (2): Eller kanske t.o.m den här filuren? Tänk om jag har löst böckerna, men inte kännt igen henne i tv-serien? Tycker det där med Quebec låter bekant... Nåväl, får bli biblioteket i morgon...

Av Eve - 13 oktober 2009 15:48


Så var andra tentan avklarad då. Gick väl okej, tog väldigt omfattande i förhållande till tiden (tre timmar). Jag brukar i allmänhet inte ta jättelång tid på mig, och i regel aldrig sitta kvar tiden ut, tror idag var första gången jag faktiskt satt kvar tiden ut, och jag hade inte tackat nej till en timme till, minst. Så det var snålt om tid med tanke på omfattningen på tentan. En del knepiga räknefrågor också, typiskt ekonomer. Tekniker gör iaf uppgifter som går och räkna, medan ekonomer ska krångla till allt, och det slutar med att man sitter där och funderar över om det faktiskt går att räkna ut det på nåt sätt, eller om det är meningen att man ska pröva sig fram eller gissa?


Nåväl, skönt att det är över, nu är det bara torsdagens tenta kvar, och det blir nog inga större problem med den heller.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards