Alla inlägg den 5 augusti 2009

Av Eve - 5 augusti 2009 00:45


Han bjöd på te, mjuka pepparkakor och ugnsvärmda bullar, korvmackor och en gnutta whisky. Ett glas mjölk, en nystädad lägenhet och ett nyklippt hår som gjorde mig knäsvag. Plötsligt var vi tre år tillbaka i tiden, och allt som fanns kvar var tystnad och en miljon tankar som for genom mitt huvud när det inte borde ha funnits några tankar. En miljon tankar, men inte ett ord kom över mina läppar, skratt istället för tårar och en önskan om att människor var tankeläsare. Att behöva förklara något som är så uppenbart, vad tar de mig för egentligen?


Och jag vill tillbaka till norrland igen, att inte känna någon, snö och is där jag passar in, vit som snö och kall som is, utan egen vilja och egna intressen och initiativ. Fem minuter i samma rum, och jag är inte värd kläderna jag bär, inte ett ruttet lingon. Jag reduceras till någon som inte är värd att slösa syre på, en som aldrig har upplevt något, som inte har något intressant att berätta, som slösar bort sitt liv på att ha tråkigt. Och alla frågor, som om statusen kommer genom dem, som om det handlar om att visa hur mycket bättre han är än mig, allt han har som jag saknar.


Det är inte värt det. Jag stänger bara av, flyr in i mina tankar och tiger ihjäl allt som någonsin funnits mellan oss och hoppas att det är tillräckligt. Omger mig med tystnad och om inte det räcker, så flyr jag på riktigt, jag sticker härifrån. Jönköping kanske inte är Luleå men det är bättre än ingenting. Bättre än att kastas ner i en grop av glödande kol igen.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards