Alla inlägg den 22 maj 2009

Av Eve - 22 maj 2009 21:12


Såg på Pistvakt när det gick nu ikväll, sjuk roligt. Förstår att I gillade det. Hon har allt bra smak ibland, som med Anne Rice, HIM, That 70's Show och så pistvakt då förstås. Sen hade vi ju våra dunster där på högstadiet också, S lämnade oss ensamma i tio minuter och när hon kom tillbaka satt vi vid varsin bänk vid motsatta väggar och vägrade prata med varandra resten av dagen. Eller jag vägrade snarare prata med henne. Har inget minne av varför. Tror det var sista året, precis innan en NO-lektion. Men är inte säker.


Går väl sådär med pluggandet, hittar som vanligt en massa annat och göra istället för att plugga. Som det brukar gå alltså. Det blir aldrig som jag tänkt mig, och jag som hade planerat det så bra. Men men, det kan ju gå iaf. Klarat jag en fysiktenta med en timmes tentapluggande (utöver räknande av uppgifter under terminen då) = en halv tenta, så visst borde jag väl klara en mekaniktenta med flera timmars pluggande plus ett godkäntkrav på 40 procent? Vi säger så tycker jag. Och byggfysiken får gå den med, det är ju bara att lära sig utantill och sen glömma bort. Det gick ju på gymnasiet så.

Av Eve - 22 maj 2009 16:53


Var ju sugen på att plugga utomlands ett tag, i Mexiko, Australien eller Singapore. Är dock inte särskilt sugen på det i nuläget, särskilt inte i de länderna. I Australien och Singapore finns det, framför allt Australien, massa knepiga kryp, stora giftiga spindlar och ormar och säkert en massa andra otäcka insekter. Det finns det säkert i Mexiko också när jag tänker efter. Jag menar, om jag knappt klarar av lite svartmyror och några spindlar här hemma i Sverige, (för att inte ens prata om rödmyror (pissmyror i folkmun)), hur ska jag då kunna klara av enorma kackerlackor och stora, giftiga spindlar? Kommer få ett nervsammanbrott om jag åker dit. Sen är det ju det här i Mexiko med knarkkrig och gud vet allt, känns som risken är stor om man blir kidnappad eller döda om man åker dit. Och jag föredrar att leva ett tag till. Sådär en 100 år till eller nåt. Hundra fega år till.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards