Alla inlägg den 8 maj 2009

Av Eve - 8 maj 2009 20:41


Redovisningen gick väl okej, även om uthämtningen av grejerna var något problematisk. Hittade inte mina grejer i förrådet och fick lite panik, men det visade sig att B hade trott att jag varit i hennes grupp och därför nästan "slitit" mina grejer ur U:s händer för att hon skulle bedömma dem. Dock U som höll i redovsiningen, hon tyckte mitt förslag var för "vanligt" för enkelt helt enkel. Så kanske bra att B bedömde det, hon kanske har en högre uppfattning om det. Kan ju alltid hoppas. Fick dock inte reda på betyget, utan får ta och leta upp B i veckan för att få ut bedömningen.


Det åskade när vi skulle hem sen, riktigt ordentligt. Fördröjde det hela lite med att leta efter lärare, som dock hade gott för dagen. Pratade lite med T, men till sist var det till att ge sig ut i regnet och hoppas på det bästa. Tre skrämda tjejer, två under samma paraply och en med uppfälld luva. Men vi kom helskinnade ner till busshållsplatsen och hem. Inte roligt det där att bli påmind om sin egen dödlighet och människans litenhet.


För övrigt verkar det som om historien upprepar sig, B och S vill egentligen inte vara kvar. Båda har sökt till Chalmers, men chansen att de kommer in där är ju rätt liten. B är lite inne på att söka en annan utbildning i Uppsala, men det blir först till våren isf. Tråkigt om de försvinner, men samtidigt måste man göra det som känns bäst, det man vill göra. Ingen idé att gå en utbildning som man inte tror på. Jag stannar dock, det är har jag ska vara. På rätt plats, fast möjligen vid fel tidpunkt.


Känner mig annars sorsen ikväll, utan att jag riktigt vet varför. Trots allt vackert så är det på något sätt inte tillräckligt. Kanske saknar jag bara vad jag aldrig har haft och vad jag önskar att jag kunde få. Bara vara jag fast någon annan för en stund. En av dem, utan att klart veta vilka de är eller om det verkligen är så bra att vara de då jag ju inte vet något om dem. Det måste finnas något mer...


Av Eve - 8 maj 2009 12:42


Var och handlade i går förmiddag och bakade bröd sen när jag kom hem. Blev riktigt lyckat, ett bröd med nötter, aprikoser och russin i, men det är ingen höjdare att baka med rågsikt, det blir så kladdigt. Sen det faktum att jag inte är mycket för att arbeta in mjölet ordentligt i degen kanske har med kladdigheten att göra. Lite pluggande blev det också, har bara 4 kaptiel kvar med instuderingsfrågor, vilket känns skönt. Sen tillkommer det ett antal kapitel i en annan bok, som inte orkat köpa, ett antal papper och att lära in hela skiten. Sen är jag redo för tentan :) Problemet är bara att det är en kurs till som ska tentas av, så det blir nog körigt i slutet ändå, som det brukar bli. Inte många veckor kvar nu till tentorna.


Har redovisning/genomgång i eftermiddag i skisskursen nu, förhoppningsvis slipper jag kompletteringar och får reda på betyget. Vore ju skoj att få ett högre betyg, eftersom det är en sån typ av kurs, där vi får jobba med något mer praktiskt, även om det inte nödvändigtvis har någon verklighetsanknyting. Men i vilket fall så har det varit en lärorik kurs, trots knepiga lärare. I mailet hon skickade ut i veckan om tider för genomgången, skrev hon att materialet skulle hämtas ut "i god tid" innan. Vad god tid innebär sades självklart inte. Så vi tänkte vi skulle fixa det i onsdags, gick till rummet där materialt finns och där läraren befanns sig. Sa att vi tänkt hämta ut materialet och om det var okej. "Absolut inte" sa hon och log, slog igen dörren och låste om sig. Knepig människa det där. Men det går väl förhoppningsvis bra idag ändå.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards