Alla inlägg under mars 2009

Av Eve - 4 mars 2009 17:15


...eller brorsan skulle nog varit stolt


Av Eve - 2 mars 2009 22:01


De gånger jag får för mig att sitta i lägenheten och plugga slutar det ungefär såhär:


- 10 min plugg

- 30 min "jag-ska-bara-googla-den-och-den-saken-kolla-mailen-och-den bloggen". Det var tänkt att ta ca 10 minuter, men tredubblades.

- 10 min plugg

- ett par timmar jag-skulle-bara-ta-en-paus-dricka-te-och-läsa-lite/kolla-på-ett-avsnitt (av valfri serie).

 

Inte konstigt att jag blir stressad när jag inte får något gjort. Förstår inte hur jag gjorde på gymnasiet och var jag hittade motivationen till att plugga så mycket som jag måste ha gjort med tanke på vilka betyg jag fick. För plugga gjorde jag väl? Minnena är lite suddiga. För att inte tala om hur mycket jag pluggade på Komvux, satt alltid kvar ett par timmar de dagar jag slutade tidigt och räknade matte/fysik/kemi/läste biologi/lärde mig spanskaläxan. Förstår inte hur det gick till.


Sen gick det snett nån gång när jag kom till universitetet. Och än mer snett när jag kom hit till högskolan. Allt vad planering av studietid heter glömdes kvar någonstans påvägen. Men på något vänster så klarar jag det ändå. Vore dock skönt att slippa stressen och känslan av att vara misslyckad för att jag inte har disciplin nog att sitta och plugga flera timmar utan uppehåll (inte för att det är bra det heller, man orkar inte hålla koncentrationen uppe så länge).


Det skulle nog funka om jag bytte miljö dock, gick iväg och satte mig i skolan eller på biblioteket eller nåt. Men eftersom det är för långt och gå, så tänkte jag pröva en annan sorts miljöbyte i morgon, byta ut köksbordet mot sängen. Vem vet, det kanske hjälper? Blir något krånligare att ta sig till datorn iaf, när man måste klättra.

Av Eve - 2 mars 2009 17:41


Tv-kändis är ingenting för mig, känns rätt hemskt att se sig själv i tv. Även om det är fem sekunder i lokaltv. Dock var det inte riktigt så hemskt som jag hade väntat mig.


Och för er som är nyfikna, smålandsnytt 25/2, 18.10, ca 1 min in i sändningen. Finns på deras hemsida.

Av Eve - 2 mars 2009 17:27


Läntar till sommaren nu, till den där lediga veckan jag får innan ev sommarjobb (förhoppningsvis får jag besked de närmaste dagarna). Bara vara och inte göra någonting. De där dagarna när man kan snöa ner sig i en bra bok och läsa bort dagen utan dåligt samvete. Eller spendera hela dagen framför tv:n/DVD:n och titta igenom en säsong av någon serie. Men det är att antal veckor kvar tills dess.


Dagen idag har annars spenderats i skolan, där vi fortsatt att diskutera chefs/ledarskap. Intressant som alltid, även om det är en aning tröttande att spendera hela dagen med att lyssna och diskutera. Sen var det även lite kul när läraren upptäckte vissa fel som finns i kursboken, och blev sur på författaren för att denne förvrängt saker. Välmotierat var det väl dock.


En liten sväng förbi akademibokhandeln och bokrean blev det också. Rätt så dåligt utbud och inte bra upplagt för fem öre, men lite böcker fick jag ändå med mig hem, fyra stycken närmare bestämt. En om att teckan, en om hundar, en om svenska trähus och en om arkitekturhistoria. Bra att ha och slå i och sådär. Och fina bilder var det också i.


Det snöblandade regnet var dock ingen höjdare, iaf inte när man bestämt sig för att gå hem från skolan.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards