Alla inlägg den 29 mars 2009

Av Eve - 29 mars 2009 23:20


Helgen har gått fort som vanligt. Varit hemma i Skövde en sväng och tagit lite ledigt. Släpade visserligen med mig mekanikboken hem, men fick inget gjort.


Fredagsem/kvällen firade vi mamma, med presentutdelning och tårtaätande. Sen satt vi och tittade på finalen av Let's Dance, samt virkade. Gummibollen var min favorit, men tyvärr kom han ju inte till final ens :(


Lördagen gjorde jag inte så mycket. Spenderade dock en stor del av dagen med att skjutsa folk överallt. Först pappa in till stan på morgonen, sen brorsan in till stan, sen morsan till jobbet, hämtade andra brorsan i stan, hämtade pappa i stan och sista hämtade jag morsan på jobbet. Dock nyttigt att få köra lite bil, blir ju inte att jag kör annars, så bäst att passa på när jag är hemma.


Idag blev det sovmorgon, tv-tittande samt ett biobesök, jag och pappa var och såg "Män som hatar kvinnor". Den var helt okej, boken är väl snäppet bättre dock. Lite seg i inledningen, men det är boken också så. Mikael Nyqvist var väl sådär, som Mikael Blomkvist, däremot kändes Noomi Rapace perfekt som Lisbeth Salander. Ser fram emot de två andra delarna, de böckerna är bättre än första, tempot är högre och man kommer in i dem direkt. Filmerna borde ju bli bra då också tycker jag.


Annars så har jag suttit och ritat klart första inlämningsuppgiften i fysiken. Bra blev det väl knappast, luktar retur om den, men får väl ta det isf. Jag & L körde ju på den taktiken uppe i Luleå med labbrapporterna och det gick ju bra till slut. Känns nästan som det vore bra att få en retur på första uppgiften också isf, så man får lite mer koll. Vet ju redan att han är jättepetig när han rättar, men ändå.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards