Alla inlägg den 5 mars 2009

Av Eve - 5 mars 2009 16:32


och låter mig röras till tårar. Och allt känns plötsligt lite ljusare.

Av Eve - 5 mars 2009 16:12


På alla jävla idioter som måste förstöra för alla andra. Pratar om Davis-cup matchen mot Israel och det faktum att den av säkerhetsskäl spelas för tomma läktare, plus att det kommer genomföras demonstrationer mot att matchen spelas. Visst, det Israel har gjort och göra i Gaza är hemskt, och de ansvariga där kanske borde ställas inför krigsrätt eller någonting, men tennisspelarna har väl ändå inte gjort något? För allt jag vet kan de varit emot invasionen och för en tvåstatslösning. Förstår inte varför folk drar slutsatsen att det skulle bli bättre i Gaza bara för att Sverige vägrar spela en Davis-cupmatch mot dem. Det är ju inte precis tennisspelarna som styr landet? Ibland skäms jag verkligen över att behöva kalla mig svensk. Kan vi inte bara låta sport vara en förenande faktor, inte en söndrande? Och skilja på sport och politik.

Av Eve - 5 mars 2009 15:40


Helg! Härligt värre, att vara ledig i tre dagar nu. Blir värre sen nästa läsperiod, då det i nuläget ser ut som vi går i skolan varje dag. Och ämnena blir nog tuffare de med. Men det får väl ge sig på något vis det med. Ett senare bekymmer.


Haft skiss på förmiddagen idag, behövdes, var mycket vi inte hade koll på alls som vi fick svar på nu, väldigt "flummigt" förklarade uppgifter som fler än jag hade missförstått/inte förstått alls. Men nu är det nog löst, gäller bara att göra dem också.


Tänkte att idag annars får bli en lite pluggfri dag, så tar jag itu med allt jag har och göra, i morgon istället. Har ju helgen på mig...


Och sen har jag fått sommarjobb också, känns bra det :) Samma ställe som föregående tre sommrarna, ska bli kul att träffa alla igen.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards