Alla inlägg den 1 februari 2009

Av Eve - 1 februari 2009 19:21


Så, hemma igen (JKP) efter långhelgens strapatser. Nästan så jag tycker jag behöver några dagar ledigt för att vila upp mig efter ledigheten. Hursom, torsdagen var ifs inte särskilt stressig, blev ett par timmar jobbande med ingmet kursen, sen packande på det och lite allmänt väntande på att det skulle bli dags att åka till tåget. Väl hemma blev det mest tv-tittande, men även två korta promenader med hundarna. Sen var det konsertdags, mötte upp mamma i stan och vi gick ner till Loke där de tydligen skulle vara (hade fått för mig att det skulle vara Valhall men icke). Första bandet var bra, andra ingen höjdare och sista var brorsans. Musiken var bra, "sången" däremot hade jag lite svårt för. Inte riktigt i min smak, föredrar att höra vad det faktiskt sjunger. Men skicklig på trummorna är han allt brorsan iaf.


Fredagen spenderades med att förgäves försöka få tag i en person, kändes inget vidare. Fick till slut tag i honom men då sa han åt mig att ringa på måndag istället. Trevligt, när man gått upp tidigt (hyfsat, sju) på morgonen bara för att hinna ringa innan han hinner ut på annat. Gick även runt och var sur på DHL och amazon för att de vägrar ge mig min bok. Mest på DHL då, eftersom de verkar ha en massa inkompetenta idioter där. Men det kanske bara är jag. Till slut så beställdes boken från Norge istället, vilket blir mycket dyrare, plus att jag förlorar en del pengar på det. För att inte snacka om tid. Var inne i stan en sväng också, för att få hjälp att få tag i en artikel, vilket självklart gick hur lätt som helst när jag fick hjälp. En sväng till systemet hanns även med.


Lördagen blev det ytterligare en sväng in till stan, där jag hjälpte mamma att köpa skor. Det tog 40 min för henne att bestämma sig. Förstår inte hur hon lyckades dra ut på det så, jag är alldeles för otålig för det själv. Vi tittade även på pappa när de spelade, tyvärr så var det andra laget bättre så det blev en klar förlust. Satt och väntade på att en kompis skulle dyka upp, hon kom väl sådär 1,5 timmar efter avtalad tid. Dock var det trevligt att träffa henne igen, tror inte jag sett henne på ett halvår minst.


Sen var det hem igen och dags att börja göra sig iordning för kvällen. S kom och hämtade mig strax innan sex, sen drog vi iväg på förfest där det bjöds på tacopaj. Och godis. Och chips. Riktigt gott var det, alltihop. Utom möjligen en cider med rolig etikett. Jag köpte den för etiketten, men smaken var sådär. Strax efter elva drog vi ner till stan och in på Bogrens där det var knökat med folk. Spenderade en stor del av kvällen med att tappa bort de andra samt leta efter dem. Men även lite dans hanns med. Sen drog brorsan med mig på efterfest med en massa skumma typer. Men rätt roliga, ett tag iaf. Satt mest och prata med en yngre tjej från Trollhättan. Vid femtiden övertalade jag till sist brorsan att skjutsa hem mig, han återvände dock till festen efter det. Men jag kan bara konstatera att det där med långa efterfester hela nätterna och långt in på morgonen inte riktigt är min grej. Är väl gammal och tråkig helt enkelt.


Idag har jag mest sovit. Gick upp vid tolv, käkade mat, packade, såg Nadal vinna Australien Open och sen sov jag ett par timmar. Kände mig som en gammal, sleten gumma när jag var ute och gick, med ont i hela kroppen och ett huvud som snurrade.


För övrigt har det här inte varit någon bra vecka, känns mest som jag har tillbringat den med att gå runt och vara sur. På hyresvärden, Jönköpings kommun, en företagsperson, DHL och amazon.com, samt människor i största alllmänhet. Får hoppas nästa vecka blir bättre.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards