Alla inlägg den 29 augusti 2008

Av Eve - 29 augusti 2008 20:27


På måndag får jag nycklarna till min lägenhet och kan börja flytta in! Så snart slipper jag pendla (underbart). Längtar... Tror jag kommer tycka om att bo där också. Fyra meter i tak och tjocka fönsterbräder där man kan sitta om man vill + stort och fräscht badrum tyder på detta. Hoppas den är lika fin som jag kommer ihåg den som bara...

Av Eve - 29 augusti 2008 19:59

För att sammanfatta (skol)veckan då:


- 4 av 5 tidiga mornar (nepp, inte riktig svenska det, skyller på trötthet efter dylika). Tidiga innebär klockan fem. På morgonen då självklart.


- Tågfrukost, 3 av 5. Innebär te från pressbyrån, medhavda ostsmörgåsar samt läsande av metro. Tror resten av familjen skulle bli lite tjuriga om jag plockade med mig lokaltidningen på morgonen. För er som undrar kosta te:t 15 kr på pressbyrån. Dyrt vart det här :S


- Två studiebesök. Ett på ett av Skanskas byggen i Jönköping (bostadsbygge). Jätteintressant, och bra "guider". Uppskattat att det ställer upp. Fast skulle nu bygget bli försenat kan de ju alltid skylla på oss :) Dock vissa läskiga passager, känns inte särskilt kul att leka hinderbana ovanför en betongtrappa. Eller för den delen på toppen av en vinglig stege. Stegar är otäcka.

Det andra studiebesöket innebar en rundvandring i tre bostadsområden med kedjehus/parhus och friliggande villor. Riktigt intressant, man fick upp ögonen för sånt man inte sett förrut. Nu börjar man lägga märke till saker på ett helt annat sätt.


- Väldigt många matteföreläsningar. I varierande tempo. Eller snarare i samma tempo, men jag (som fuskat och redan läst delar (eller nästan hela, återstår att se) av kursen tidigare) tycker det går lite väl saakta fram ibland. Resten av klassen håller nog inte med mig. Ett långsammare tempo hade nog inte gjort dem någonting. Dock går det inte lika bra att räkna som att "känna igen" teorin. Men ett godkänt ska man väl kunna skrapa ihop iaf.


- En sovmorgon. Ett krossat glas och en sönderslagen, liten djup tallrik. Tydligen är det inte bra att sova för länge (sju är tydligen för länge). Eller också skulle jag behöva en kurs i att hantera mitt humör. Dock inte bara mitt fel, det är inte jag som köpt barnsäkert maskindiskmedel (flaskan var barnsäker).


- En ond rygg. Omkringsläpande på tung ryggsäck med böcker + utebliven yoga = aj i ryggen. I kombination med dålig hållning på föreläsningarna (ihopsjunken var det här) kan detta bli katastrofalt. Eller i alla fall obehagligt. "Någon" får helt enkelt ta och sluta vara lata och köra igång med yogan igen. Det gör nog nytta bara det. 


- Dålig info. Inget nytt i högskole/universitetssammanhang egentligen, men man blir ändå irrierad. Förstår inte heller varför vissa lärare alltid utgår ifrån att alla studenter har fotografiskt minne och minns allt från förra föreläsningen. Samt att vi är gjorda av pengar. Och att vi inte har några liv. Och framför allt att det är helt okej att dra över nån/några minuter på sista föreläsningen en fredagseftermiddag. När vi slutar kvart i tre, går jag iaf kvart i tre. Så får väl de som är kvar lyssna om de vill. Vissa har faktiskt tåg och passa. Och så viktigt kan det inte har varit att han inte kunde ha skjutit upp det till nästa föreläsning (på måndag).


- Folk, folk, folk. Fullt på tåget idag, fullt på tåget mellan Mullsjö-Jönköping. Fullt av människor på resecentrum. Illa, för en stressad person som jag, som vill gå fort men inte kommer fram.


- Förvirring och osäkerhet. Matfestival. Ska vi gå, hur ska vi gå, vilka ska vi gå? Sedan tillkommer frågan: nykter eller inte? Samt den största frågan av alla: Vad ska vi äta? Friterad banana tycker jag. En säker klassiker. Och sedan då frågan, hur mycket orkar/hinner jag/vi äta? Ett helt häfte? Eller dela? Dock senare fråga, vore ju bra och veta om/vilka vi ska gå. Fortsättning följer kanske...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards