Alla inlägg under april 2008

Av Eve - 21 april 2008 22:11


Kroppen känns ovanligt konstig efter yogapasset. Fick hjälp att gå ner i brygga från stående idag, kanske är det som gjort det. Det kändes i ryggen det, men det är nog ingen större fara. Läskigt var det också, att falla/böja bakåt sådär mot golvet, även om man hade nån som höll i en. Men kul att pröva på nåt nytt också :)


I morse var vi tillbaka på vår "riktiga" föreläsares föreläsning. Helt klar bättre än första. Ska nog förtsätta gå på dem, även om jag tycker "Blixten" är något bättre och mer pedagogisk, var det ändå skönt när det var lite mindre folk i salen, och sen var det faktiskt inte så svårt att förstå henne heller. Och känns ändå som om hon gick igenom sakerna på ett ganska bra sätt.


Efter det var det styrelsemöte, och datum för team-building skulle bokas in. Det var inte det lättaste det, men till sist gick det. Detta följdes av en föreläsning med redovisningar. Självklart fick vi vara näst först. Men det värsta var att vi hade fattat uppgiften fel (det fanns ett dokument på fronter som förklarade en hel del som inte vi hade hittat). Trots detta så fick vi redovisa. Nu var det väl inte så jättestora problem heller, men jättekul var det inte och stå där när man hade gjort fel och berätta om det för alla. Eller när föreläsaren säger inför hela klassen att vi måste göra om uppgiften. Tycker det var lite dåligt gjort av honom. Menmen, i morgon är en ny dag och då ska vi ut och foto igen. Och vädret ser ut att bli bra imorrn igen, så det känns lugnt. Sen så har jag ett utveckligssamtal inbokat på eftermiddagen, kan nog bli givande kanske...

Av Eve - 20 april 2008 21:31


Precis varit och sett "Sweeny Todd". Ville se den när den gick på bio, men det blev aldrig så. Fast fick ju se den nu istället, och det var nästan lika bra det, och billigare också.


Den var riktigt bra. Väldigt blodig men ändå bra. Surrealistisk, och med många intressanta karaktärer. Bra slut också, även om det var tråkigt att den inte slutade lyckligt.


Annars har helgen spenderats med Jamie & Claire och de andra på Fraser's Ridge. Det har således varit en intressant med föga produktiv helg. Fast i och för sig så har jag bakat, tvättat och lagat mat. Men nåt pluggande har det inte blivit.

Av Eve - 19 april 2008 00:02


Var och fotade det sista i morse, skulle ha träffats alla vid åtta, men efter ett litet missförstånd så slutade det med att det bara blev jag & S. Men vi fotade i alla fall, och PowerPointen ska göras på söndag. Efter det satt vi och fikade en sväng på STUK, gick till slemmis, gick och köpte biljetter till jubileumssittningen, som jag fick veta senare inte blir av :(


Sen satt vi och solade på taket, var jätteskönt, vindstilla vid väggen och solen stekte, så det kändes som om det var sommar. Förutom då det faktum att det ligger snö kvar överallt. Har väl varit uppåt tio grader idag, känns jättekonstigt att ha så varmt och samtidigt snö. Men det är mycket som ska smälta bort. Fick lite färg i alla fall, men tog det rätt lugnt och satt inte så länge, vill ju inte bränna mig. Sen var jag tvungen att gå hem och äta också ;)


Efter det var jag jätteseg, så jag sov en stund. Ingen vidare bra idé det, man förstår dygnsrytmen. Men skönt var det likväl. Kvällsmaten intogs på STUK, varma mackor och fanta. Kvällen spenderades sedan på taket igen, men två cider och en påse chips. Nu var det betydligt kallare, ingen sol, och rått i luften, samt några snöflingor (alternativt hagel) som dalade ner. Men vi satt tappert omsvepta av filtar. Sen, när fingrar och tår frusit till is, gick vi upp till A och spelade monopol. För en gångs skulle vann jag typ (det händer typ aldrig). Spelade dock inte helt färdigt, orkade inte riktigt.


I morrn blir det till att tvätta, städa, plugga fysik och sitta och ha ångest över att jag inte har några pengar (fem dagar till Csn).

Av Eve - 18 april 2008 23:46


Vissa stunder känns det bara så underbart att leva...

Av Eve - 17 april 2008 22:42


Fysiklabbrapporten är klar. Men det tog tid, i stort sett hela dagen. Och trött blev man efteråt. Så kvällen spenderades mer eller mindre framför tv:n. Dock har jag både hunnit städa badrummet och diska.


Blir det fint väder i helgen tänkte vi åka in till stan och sitta på någon uteservering och fika. Pengar eller inte, ska göra det i vilket fall :)


Måste komma ihåg att köpa biljett till jubileumssittningen i morgon. Skulle se lite illa ut om inte alla i styret gick. I alla fall som jag vill gå. Och dessutom inte har någon giltig ursäkt för att inte gå. Men står nog över gvösken tror jag. Det här året iaf.

Av Eve - 16 april 2008 23:34


Underbart väder idag. Ngt kyligt i skuggan visserligen, men ljuvligt i solen! Promenad med kamera i högsta hugg (eller tja, S hade det iaf), på morgonen. Tråkig och något förvirrad lunch. Underbar yoga. För jävlig fysiklabbrapport. För att sammanfatta dagen.

Av Eve - 15 april 2008 22:25


Varit en bra dag idag. Underbart väder, soligt och varmt (relativt självklart), fått reda på att jag klarat fysiktentan, haft ekonomimötet till sist, skönt att det är över och att det gick hyfsat. En del att jobba på, men det löser sig nog, hjälp finns nog att få också, det lär behövas. Enda smolket i bägaren är SJ & Veolia, som hade dåligt med tågbiljetter den 4:e maj. Långhelg eller nåt sånt antar jag, eftersom det verkar som alla ska åka norrut på kvällen där. Detta och det faktum att jag var ute i sen tid p g a att jag inte fick reda på tentan, gjorde att jag nu kommer missa två föreläsningar i en kurs som där det råder närvaroplikt. Men förhoppningsvis gör det inte så mycket. Känns ändå lite surt.

Av Eve - 15 april 2008 07:44


Vädret ser ut att bli fint idag i alla fall, och även de närmanste dagarna. Trots ca tre meter (ngt överdrivet kanske...) snö. Ja, det märks att man flyttat till Norrland. Får skylla mig själv. Här har vi snö från oktoberlovet till midsommar.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards