Alla inlägg den 4 april 2008

Av Eve - 4 april 2008 18:26


Energin verkar ha kommit tillbaka, och med den en stor rastlöshet. Önskar att det fanns något bra stället nära, eller kanske överhuvudtaget, utelivet i Luleå verkar vara rätt begränsat, där man bara kunde gå och sätta sig, ta en öl/cider/glas vin eller nåt. Inte det som är det viktigt. Ett mysigt ställe bara, där man kunder sätta sig och ta det lugnt med gänget. Ett stället dit man kunde tvinga med A. Inte nåt stort uteställe, utan en liten mysig pub, mörk och stimmig. Jaja, livet blir sällan som man vill.


Men nåt måste jag göra med energin. Funderar på att ta en sväng ner till Slemmis och köpa slödryck till i morgon. Samt fanta. Vore gott nu, var sugen på det i onsdags också. Men inte igår när jag var på Slemmis (två ggr t o m), av någon anledning. Jaja, får se hur det blir med den saken. Annars så sitter jag hemma, dricker te, och läser bloggar resten av kvällen. Kanske t o m skull ta och städa en sväng.


Japp, jag behöver ett liv, snarast.

Av Eve - 4 april 2008 16:54


Trött, trötter, tröttast. Tror det är maten på STUK som är svårsmält eller nåt, känns som om man alltid är trött efter att ha ätit där. Fast man är ju mätt resten av dan sen i alla fall, kan ju ses som något positivt. Förutom en intressant föreläsning i morse om formlära samt en mindre givande halv lektion (vi smet på rasten), har vi även varit en kort sväng inne i stan idag. En sväng inne på Åhlens, där jag kollad på väskor (behöver en ny typ nu, min andra har dragkedjekrångel), samt en sväng inne på systemet, Smirnoff Green Apple Flavoured Vodka, blir gott tillsammans med Sprite, drack det i påskas. Men eftermiddagen har gått som i ett töcken, p g a den stora tröttheten. Har även diskat, välbehövligt, men dock mindre kul.


Annars sitter jag och funderar på om jag ska vara med och träna i morgon (gratis på STIL), eller försöka slingra mig ur det. Tanken fyller mig med oro, vill inte, vågar inte, vill inte bli uttittad, för att jag inte har en aning om vad jag håller på med, har typ aldrig tränat på gym, och har ingen större lust att börja. Men kanske just därför jag borde vara med, för att se att det inte är så illa som jag gör det. Jaja, får se. Tänkte göra lite yoga sen, behöver sträcka igenom ryggen, samt resten av min otroligt stela kropp.


Hemlängtan. Vill hem, vill ha vårväder. Bort med all snö, fram med sol och gröna knoppar på träden, ljusgröna blad som börjar titta fram. Tussilago, snödroppar och krokus. Det vill jag ha NU. Inte en massa snö, is och slask, kala och gråa träd, och grus, grus överallt. Ytterst deprimerande väder just nu.

Ide

Av Eve - 4 april 2008 07:25


Just när man trodde att det höll på och bli vår, så vaknar man upp till mer snö. Det är då man känner för att krypa ner under täcket igen, och gå i ide till våren kommer.


Dock hjälper det att ha en rolig föreläsning och se fram emot, vi ska få första inlämningsuppgiften idag. Och sen är det ju tentaröj på lördag, och det verkar som om L ska med ut, för en gångs skull.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards