Alla inlägg under mars 2008

Av Eve - 12 mars 2008 17:51


Veckan verkar gå i äpplenas och knäckkakornas tecken. I måndags gjorde jag äppelpaj, och idag äppelkaka, då pajen blev uppäten igår. Sedan har även ett antal äpplen ätits. Och två knäckkakor, en igår och en idag. Godaste kakorna, säger bara det. Om ni råkar ha vägarna förbi STUK, rekommenderars de starkt! Supergoda!

Av Eve - 12 mars 2008 17:16


Hatar slask! Jobbigt att bara man två steg utanför dörrn, så är skorna genomvåta, och det får man gå med (sitta med) hela dan i skolan. Inget trevligt alls det, vått och kallt :( Vore bättre om snön bara försvann över en natt istället, så att det var snö ena dagen, och borta nästa. Nog för att jag tycker om snö, det är slasket jag hatar.


Haft min sista fysikföreläsning (för den här kursen) idag! Kändes jätteskönt, även om jag ska läsa en fysikkurs till i Lp4. Dock har vi en fysiklektion till, på fredag morgon, då vi ska få tillbaka duggorn. Får hoppas det gått bra... Och i morrn är sista kemitentan. Känns ändå rätt lugnt, behöver inte ens går särskilt bra på den, har ändå klarat kursen. Bra så, mindre press. Känns dock rätt jobbigt inför fysiken. Menmen, det löser sig nog.


Åker hem på fredag, ska bli jätteskönt & komma hem igen. Blir till att packa i morrn eftermiddag och på fredag, ska försöka packa så lite så möjligt, ska trots allt bara vara hemma lite mer än en vecka. Fast packa är väl inte riktigt min grej, blir alltid för mycket. Har dock sovvagn/liggvagn denna gång på tåget, ska bli så otroligt skönt, att slippa sitta i 18 timmar...

Av Eve - 11 mars 2008 08:29


Skövdebor på radion. Sådant man blir glad av att höra. Misstänker för övrigt att jag har träffat kvinnan i fråga, tror hon var en av mina konfirmationsledare...

Av Eve - 10 mars 2008 22:40


Himla svårt att komma upp på morgonen, trots att det är ljust. Menmen, är väl en vanesak. Varit i skolan idag och pluggat fysik & kemi, samt haft kemiföreläsning, med två generationer fysiklärare närvarande.


Varit och handlat lite, yougat, bakat äppelpaj. Lyckats läsa margarin som jäst istället, när man gör det borde man egentligen inte baka eller laga mat, kan bli väldigt fel det. Dock tog jag rätt till sist.


Kollat på säsongsstarten av CSI och lagat mat. Konstaterat ett antal gånger idag att jag hatar slask. Och så mycket snö som det kommit häruppe, tar det nog ett tag innan allt smält bort, och vi slipper slasket. Ska bli jätteskönt att komma hem på lördag...

Av Eve - 9 mars 2008 00:06


Lösgodis är inte speciellt gott. Tror jag håller mig till choklad, popcorn och glass i fortsättningen. Grapefrukt var inte heller någon höjdare, en något bitter eftersmak...

Av Eve - 7 mars 2008 23:39


Japp, stor nördvarning på mig just nu. Fattades bara det. Dock är CSI fortfarande bättre. Börjar på måndag igen...

Av Eve - 7 mars 2008 22:56


Kvällen har hitills innehållit en översminkad, långhårig sak. Funderar fortfarande på vem han liknar. Dock var det långt ifrån snyggt. Blev dessutom sugen på att se Star Wars igen. Kanske att passa på när man åker hem nästa vecka. Och nostalgi förstås då, först i form av "Vacker utan spackel" och sedan innan form:


"Har du inte levt ditt liv. Vet du ingenting.
Ta min längtan här och nu, men önska inget mer."


Bordman, ostman och sydsydvästman är bäst.


Japp, humorn är på topp som vanligt...

Av Eve - 7 mars 2008 19:45


Längar till våren nu. Får hoppas det är vårigt väder när jag åker hem, så jag får en dos då. Så kanske jag längtar mindre. Eller också blir det bara värre med längtan. Ingen vidare bra idé och gå in och kolla på kompisars bilddagböcker när de har en massa våriga bilder. Ska låta bli sånt i fortsättningen.


Har annars varit i skolan idag, och gjort om Maple ingen. Får hoppas vi blir godkända den här gången, annars så måste vi gå om kursen. Vilket inte är vidare kul, när det bara är någon liten skitsak man har gjort fel på, missat, formulerat fel eller dylikt. Särskilt när man som jag fick godkänt på tentan. Menmen, får se vad som händer.


Suttit och pluggat & pratat annars hela dan, i sofforna i ljusgården. Sköna soffor det där. Lite synd att vi suttit inne hela dagen då, jätteskönt väder, soligt och bara några minusgrader, dock helt lagom i solen. Borde har gått ut och gått eller nåt. Är verkligen underbart att ljuset har kommit tillbaka igen, och att det blir ljusare och ljusare för varje dag, och varje vecka som går.


Lite mer än två veckor kvar till fysiktentan.


Trivs jättebra med min nya frisyr!


Tvåårsdag för körkortet igår. Dock ett par månader sedan jag körde bil senast. Får se till att köra lite när jag kommer hem... En vecka till jag åker hem...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards