Alla inlägg den 13 mars 2008

Av Eve - 13 mars 2008 22:36


Snart dags & gå och lägga sig. Tänkte dock jag skulle hinna packa lite till först, så jag inte behöver stress i morgon. Gått rätt bra och packa, trots allt, dock är det lite skor jag hade tänkt ta med hem, som jag inte använder här uppe, som jag har lite svårt att få plats med. Men det löser sig nog på något vis.


Läntar verkligen till jag kommer hem nu. Planerat in & besöka skopunkten & lagerhus, de har ingen av dem på nära håll här upp, vilket är illa. Sedan är jag sugen på att fika på Pim's också, har inte fikat där på något/några år, så vet inte varför den tanken dök upp just nu, men fika där vill jag likväl. Får se om jag hittar nån jag kan lura med...

Av Eve - 13 mars 2008 17:38


Vandrar runt, runt i lägenheten som en orolig ande. Packar, grejar och tänker för mycket. Vi pratade idag om gymnasietiden. Saknar den inte alls, och saknar inte min klass. Har idag ingen kontakt med nån från den, och jag är glad över det. De var inte dåliga människor, de vara bara inte min sorts människor. Fast kanske var de min sorts människor, bara inte vid den tidpunkten i mitt liv. Trots allt gjorde gymnasietiden mig starkare. Jag vad det är att vara ensam, jag vet hur det är att sitta ensam och äta i matsalen och känna sig uttittad, att komma till skolan och gå hela dagen utan att säga någonting mer till någon än hej. Jag gick så ett år. Men jag valde det själv, hellre att gå ensam, än att följa efter personer som en svans, när personerna inte vill ha dig där. Jag är hellre ensam på riktigt, än ensam i grupp.


Dock har det satt sina spår. Jag är urusel på att hålla kontakten med mina vänner hemifrån. Inte för att jag inte tycker om dem, inte för att jag inte saknar dem, inte för att jag inte vill. Jag är bara så in i *** rädd för att tränga mig på dem, för att de ska tycka att jag är jobbig. Trots att jag vet att det är löjligt. De är mina vänner, klart de vill att jag ska höra av mig. Om jag tränger mig på, om jag är jobbig kommer de såklar att säga det. Och sen är det inget mer med det.


Måste bli bättre på att inse mitt eget värde. Förstå att folk umgås med mig för att de trivs i mitt sällskap. Och inte av någon annan anledning.


Samt bli mindre petig. Stackars Linnea som måste stå ut med mig :)

Av Eve - 13 mars 2008 15:38


Underbart "Åtalas för att ha stoppat slagsmål" (Aftonbladet). Ibland undrar man vad som händer med världen. Vilka ska vi börja åtala härnäst, ishockeydomarna kanske, som stoppar slagsmål på isen? Dessutom innebär uteblivna slagsmål, utebliven underhållning, för det är väl för att se slagsmålen som man går på ishockey, är det inte? Eller nåt. Ibland undrar man hur spelarnas värderingar ser ut, när de klagar över att de blir avstängda, för att de slagit till en annan spelare från bänken. Slagsmål på isen är väl en sak, stundens hetta och allt det där, men från båsen? Finns ett enkelt sätt att lösa alltihop, ha inga relger på isen alls. Sedan om någon dör, eller bli förlamad eller skadad för livet, är väl det skit samma, har man gett sig in i leken, får man leken tåla...


Det räcker nog med cyniskhet för idag nu.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards