Alla inlägg under februari 2008

Av Eve - 5 februari 2008 18:37


Dagens fysikföreläsningsunderhållning: Termodynamit (ist för termodynamik). Ibland bara måste man roa sig själv... Vidare var även friktionavsnittet roligt, men av helt andra orsaker. Fick mig att tänka på en kompis förklaring av fysik, som även om den inte var felaktig, egentligen inte är särskilt förknippad med fysiken... Disskusionen om vilken tecknad figur vår föreläsare liknar gick även den vidare idag...


F ö så åkte granplantan i sophinken igår. Upptäckte att det inte var någon vidare bra idé att låta den stå i sockervatten, efter ett par dagar luktar det riktigt illa. Så det blir ingen julgran till nästa år. Fast det gör inte så mycket, är van vid att ha plastgran. Dessutom barrar de mindre.



Av Eve - 5 februari 2008 09:18


Ville bara säga det. Mycket värre än tv-reklam. Just nu funderar jag på vilken radioreklamspot jag hatar mest. Står mellan sms-lån, ving- eller reklam för någon sida med alla nya regler som gäller för bokföring & dylikt. Menmen, lyssnar man på RixFM på morgonen får man väl skylla sig själv...

Av Eve - 5 februari 2008 07:10


Gårdagens fysikcitat "Om en kropp A verkar på en kropp B med en kraft F...". Just då var jag väldigt glad att inte Anniz var där. Risken är att vi hade dött av skratt. Eller också är det bara jag och mina weirda fantasi igen. Jaja, när man inte tycker fysik är särskilt underhållande får man se till att roa sig själv...


Innan föreläsningen hade vi suttit hela morgonen och labbat med vatten (rörströmning). Efter det är det bara att konstatera att man blir blöt när man labbar med vatten. Vi blev det iaf. Och att jag gör mig bäst när jag skriver upp siffror. De sista mätningarna gjorde L helt själv medan jag skrev upp mätvärdena... Undrar vad det säger om mig egentligen...


Satt i skolan och pluggade till halv sju (var dock hemma en sväng i mellan. Och satt och pluggade hemma...). Nej, häruppe har vi inga liv... Dock finns det inte hlr så mkt att underhålla sig med. Skulle pluggat i Sthlm eller nåt istället. Eller kanske inte...


Team-building på fredag dock, blir väl ganska lugnt, men kul kan det nog bli ändå. Och resten av helgen blir det väl till att plugga till kemitentan...

Av Eve - 3 februari 2008 17:00


Konstaterande:


- Det är rätt folktomt i Luleå klockan halv sex på morgonen. I alla fall i studentbostadsområdet. Dock såg jag en person i mantel som vinglade hemmåt över hela cykelbanan. Och en person som satt i en bil.

- Det är rätt skönt att sova hela dagen. Dock blir man hungrig.

- Jag saknar Krikelin. Dock är jag inte säker på om det är människorna, musiken eller stället i sig som jag saknar. Förmodligen alla tre.

- Andra februari förra året var trots allt roligare. Dock slapp jag folk som snarkade när jag skulle sova. Det måste ses som ett stort plus.

- Det är svårt att få tag i taxi i Luleå under lördagskvällar. Och det blir inte lättare av att man kollar fel på busstiderna, och tror att det går bussar som inte finns.

Av Eve - 2 februari 2008 17:04


Så det är den andra februari idag. Kommer ihåg vad jag gjorde för exakt ett år sedan. Idag blir det också fest, fast denna gång utgång. Och lite mindre folk när vi förfestar, än vi var när vi festade då. Annat folk, finns ingen som helst chans att träffa på människor från festen för ett år sedan. De flesta befinner sig en bra bit härifrån, såvitt jag vet iaf. Det var en rolig kväll det där. Till och från iaf. Det var ganska kallt, minns att det var halt när jag gick längs vägen. Och det var ljus, fullmåne, så det var inga problem att se, trots att vi var ute på i landet. Minns vad jag hade på mig, minns hur jag satt omsvept i en sovsäck ute. Det blåste, men jag frös inte, för jag hade sovsäcken virad runt mig. Minns dock inte vems sovsäcken var. Det var en underlig kväll. Finns så mycket jag minns, medan så mycket jag inte minns. Saker tagna ur sitt sammanhang minns jag, men sammanhangen har bleknat. Eller också fanns aldrig minnena av dem. Saker som uppenbarades, personer som var där, saker som diskuterades. Roligt var det dock. Tror jag...


Men jag har upplevt bättre kvällar...

Av Eve - 1 februari 2008 19:14


Kanske har dem på mig imorrn när vi går ut. Finns dock viss risk att jag får skoskav, vilket inte är speciellt kul. Dock tycker jag om dem, skitsnygga! Har velat ha dem hur länge som helst, och till sist var de på rea så då var det ju inte mkt att fundera på... Dessutom är de sköna :)

Av Eve - 1 februari 2008 16:44


Hmm, fysik kan ändå vara rätt kul ändå. Ibland. Igår, på föreläsningen, satt och funderade på varifrån vår lärare kommer. Vi kom inte fram till nåt egentligen. Får väl fortsätta sitta och gissa. Svårt att veta vad han pratar för dialekt. Inte för att jag är nån höjdare på dialekter (om det inte gäller att byta till norländska) men ändå.

Vidare funderade vi på vilken tecknad figur han liknar. Inte heller här kom vi fram till något. Men att han liknar nån tecknad figur var vi i alla fall överens om. Dock är han bra. Fast jag tycker fortfarande inte om fysik.

Vidare, från en lektion, ett billigare sätt att ändra värdet på g, än att åka till månen och mars, att åka till ekvatorn. Skillnaden är ändå en del, de har väl ca 9,80 & här uppe i Luleå är det ca 9,83. F ö har tydligen en av hans kollegor forskat på mars. Inte om...


Idag, hade vi bara en lektion på morgonen, vilken vi inte var särskilt många på. Känns tomt när typ halva klassen är bortrest.

Efter det åkte vi in till stan en sväng. Käkade thaibuffé och gick runt och kollade lite. Dock var alla trötta. Svårt att säga vad det berodde på. Kan ha berott på maten. Att den varit förgiftad, eller innehållit något virus eller nåt. A gissade på malaria. Något bisarra samtalsämnen när man äter, sjukdomar. Vi är dock inte särskilt fina, vilket stackars Andreas fick uppleva.

Eller så kan det berott på att vi varit uppe tidigt varenda dag den här veckan. Imorgon blir det dock sovmorgon. Och utgång på kvällen, ska bli kul! Särskilt skönt blir det att gå nån annanstans än kåren...


F ö kom snöstorm nr 2 idag. Höll på att blåsa bort när jag väntade på bussen.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards