Alla inlägg den 20 februari 2008

Av Eve - 20 februari 2008 22:21


Så, hemma från yogan. Jätteskönt att sträcka igenom kroppen, dock är det fortfarande så mycket man ska tänka på. När man koncentrerar sig på en sak så glömmer man nåt annat. Och så fort man fått till en grej bra, är det nåt annat som ska ändras på. Men det är kul, särskilt när man känner att man går framåt. Går i den takt det går, inte mycket man kan göra åt. Alla jobbar ifrån sin egen nivå, man vet själv vad man klarar av och inte.


Funderar på att gå upp i natt (4-tiden), och titta på månförmörkelsen. Är dock inte säkert att jag ser så mycket, blir tydligen en molnig natt verkar det som. Får se om jag orkar upp för att ta mig en titt i alla fall...

Av Eve - 20 februari 2008 18:40


Funderar på att klippa mig kort. Är dock inte riktigt säker på hur. Kollat runt på lite bilder nu, men är fortfarande svårt och veta hur jag vill ha det. Svårt att avgöra hur jag skulle se ut i den eller den frisyren, när man ser det på nån annan. Sen kan man ju också be frissan komma på det själv. Överaskning liksom. Är lite frestad faktiskt. Klippa det kort nu, färga det rött eller mörkbrunt. Sedan låta det växa ut till sommaren, och kanske bli blont, (eller i allafall) igen. Jaja, får väl se. Behöver dock klippa mig i vilket fall. Får vänta till jag får pengar dock. Förhoppningsvis får jag bostadsbidrag snart, kan kanske ta det då...

Av Eve - 20 februari 2008 16:55


Duggan kan ha gått bra, vet inte riktigt. Trodde den hade gått jättebra ändå till jag hörde några utanför prata om momentarm. Då kändes det inte lika bra längre, någon momentarm hade inte jag räknat med. Dock skönt i vilket fall att ha den gjord.


Labb i morse. Vår fysikbok väger starx över 3,2 kg. Inte konstigt att det är jobbigt att gå och släpa på den. Trodde ryggen skulle gå av eller nåt idag när jag gick hem från slemmis, med fysikboken, plus 1,5 liter mjölk (och lite annat) i en (tyg)kasse i ena handen, och en lika tung väska över andra axeln. Inte konstigt om jag har ont i ryggen en del. Måste verkligen köpa en ryggsäck...

Räknade på koefficienterna (sp?), idag igen, först fick vi den ena till 2, vilket var orimligt (insåg det dock inte förrän lärarens sa "så ni menar alltså att vattnet rinner fortare ju längre röret är?". Efter det fick vi konstanten till -10, vilket kändes orimligt högt. Sedan till -4, och till sist till -1, vilket verkade ganska rimligt.


Varit och hämtat ut Maplelabben idag, har en hel del som vi måste göra om i den. Hatar maple. Skitprogram, ingenting funkar som jag vill att det ska göra.


Ikväll ska jag iväg till yogan. Ska bli jätteskönt, bara det att få vara någon annastans än hemma eller i skolan.  Måste boka tågbiljetter hem också...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards