Alla inlägg den 11 februari 2008

Av Eve - 11 februari 2008 22:30


Hemma igen efter yogan. Jättskönt att få sträcka igenom kroppen, framför allt ryggen. Även skönt att få trötta ut kroppen lite, då sover jag bättre. Starx läggdags, får väl se om jag drömmer nåt kul i natt. Förra natten drömde jag om trav. Med mera, men minns inte så mkt. De försvinner snabbt, de där drömmarna.


Torsdag blir det förhoppningsvis massage, de erbjuder det i studenthälsan, ca 15 min. Först till kvarn dock, så är ju inte säkert att man får plats. Blir nog kul med Vinterfestival i vilket fall.


Imorrn blir det till att plugga kemi, deltenta två på onsdag. Dessutom ska jag sitta i S-rummet under lunchen.

Av Eve - 11 februari 2008 17:52


Ibland är det bra att exprimentera. Och ibland inte. Idén med att göra inbakad pizza/piroger av pizzadeg (osten är slut, vanliga pizza utan ost=ingen riktig pizza), var väl ändå ganska god. Däremot var idén att pensla dem med soja något sämre. De ser inte så aptitliga ut. Dock blev de ändå ganska goda, möjligen lite torra. Fast det beror nog mest på degen.


Förresten är det kanske inte så konstigt att jag har huvudvärk jämnt, när jag tillbringar så pass mycket tid inomhus (i skolan). Luften där är inte den bästa heller. Särskilt inte när man trycker in ca 78 personer (jag räknade hur mga platser det var, ngt rastlös...) i en liten föreläsningssal i en och en halv timme. Man riktigt kände hur dålig luften var. Redan efter halva tiden.


Annars så fortsatte vi idag att labba. Försökte få fram formeln. Gick väl sådär. Hade nog varit lika bra om vi hade gjort om skiten. Rörströming är inte kul, bara knepigt. Och rätt svårt.


Ikväll blir det att dra iväg till yogan. Behöver verkligen sträcka igenom ryggen känner jag. Sedan kanske jag kan lära mig att stå på huvud idag. Det vore nog kul det...

Av Eve - 11 februari 2008 07:54


Härligt, huvudvärken är tillbaka. Jag som trodde jag blivit av med den igår. Men nejdå, vi fotsätter en vecka till. Har inte gått många dagar sen jag kom upp (7 januari) utan huvudvärk. Och jag vet inte varför. Jaja, det kunde varit värre, gör inte så ont ändå...


Nu, iväg till skolan för att plugga. Samt en fysikdag. Med labb del 2.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards